Silvio Lorusso Sebastian Schmieg Platform Ghosts

Instalacija Platformski duhovi talijanskog umjetnika i dizajnera Silvija Lorussa i njemačkog umjetnika Sebastiana Schmiega, nastala u suradnji s eksperimentalnim glazbenikom LOREM-om, otvorit će se u okviru programa Dopolavoro projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kultureu petak, 23. listopada u 20 sati.
 
Nakon otvorenja, instalaciju možete posjetiti do 13. studenog, od ponedjeljka do subote od 17 do 20 sati. Ulaz je slobodan.

Osjećate se povrijeđeno, tužno i napušteno: doživjeli ste ‘ghosting‘. Događalo vam se to i ranije, ali ovaj put je drugačije. Vaš je sadržaj izbrisan, vaša sposobnost interakcije je nestala. Ovaj put niste doživjeli ‘ghosting’ na platformi, već od platforme.

 

U svojoj novoj instalaciji Platformski duhovi, Silvio Lorusso i Sebastian Schmieg predstavljaju šuplju zidnu strukturu koja, slično digitalnim platformama, modulira različite stupnjeve neprozirnosti i transparentnosti.

Instalacija naglašava emocionalnu dimenziju privatnih i radnih odnosa kojima se upravlja kroz digitalne platforme i uz njihovu pomoć, s posebnim naglaskom na ono što umjetnici nazivaju platform ghosting – napuštanje od strane same digitalne tehnologije koju koristimo u komunikaciji naših života prema svijetu.

Služeći kao sučelje za jednosmjernu komunikaciju između korisnika i platformi, instalacija donosi monolog koji kombinira nekoliko glasova u jednu melankoličnu jadikovku uparenu sa zvučnom podlogom talijanskog eksperimentalnog glazbenika LOREM-a.

Platforme su razvile više ili manje sofisticirane tehnike za napuštanje (ghostanje) svojih korisnika, koje se neprimjetno kombiniraju s algoritamskim upravljanjem, kao što su privremene zabrane, iznenadno ukidanje korisničkih računa, uklanjanje s vrha rezultata pretraživanja ili uklanjanje korisnikovog sadržaja s vremenskih traka drugih korisnika, bez njegovog znanja ili bilo kakve obavijesti (tehnika koja se obično naziva shadow ban).

U kontekstu osobnih odnosa, ghosting se smatra bolnim, bezobraznim i dehumanizirajućim iskustvom. U kontekstu platformi, ghosting čini digitalno posredovani rad još nesigurnijim i razlomljenijim.

Kad je prag između posla i života vrlo tanak, ukidanje nečijeg YouTube računa može značiti vrlo različite stvari: to može biti sitnica za slučajnog korisnika, ali može postati tragedija za profesionalnog vloggera. To se u jednakoj mjeri odnosi i na one koji prema Mary L. Gray i Siddharth Suri obavljaju tzv. ghost work: skriveni ljudski rad koji pokreće aplikacije i sustave umjetne inteligencije.

U takvim okolnostima, instalacija Platformski duhovi predviđa blisku budućnost u kojoj pametni gradovi proizvode rojeve ljudi (radnika, građana, itd.) koji u određenom kontekstu postoje samo kao duhovi.
 

 

 

O AUTORIMA

Silvio Lorusso & Sebastian SchmiegSilvio Lorusso je talijanski umjetnik, dizajner i istraživač koji živi i radi u Rotterdamu. U radu se bavi kompleksnom povezanošću tehnologije i društva te proučavanjem fenomena poduzetničkog prekarijata (eng. entreprecariat). Doktorirao je 2016. na Studiju dizajna na Sveučilištu Iuav u Veneciji. Redovito surađuje s Institutom za mrežne kulture u Amsterdamu. Sudjelovao je na izložbama i manifestacijama kao što su Transmediale (Berlin, Njemačka), Impakt (Utrecht, Nizozemska), Off the Press (Roterdam, Nizozemska), Adhocracy (Atena, Grčka).

Sebastian Schmieg proučava algoritamsko kruženje slika, tekstova i tijela. U središtu njegove umjetničke prakse razigrane su intervencije u zatečenim sustavima, koje istražuju realitete u podlozi sjajnih sučelja našeg umreženog društva. Schmieg radi u širokom rasponu medija poput videa, web-mjesta, instalacije, umjetničke knjige, softvera, izvedbenog predavanja i usluga dostave. Izlagao je na međunarodnim izložbama u Photographers’ Gallery, London; MdbK, Leipzig, HeK, Basel i Chronus Art Center, Šangaj. Schmieg živi u Berlinu i predaje dizajn sučelja na Sveučilištu HTW u Dresdenu.

LOREM je multidisciplinarni projekt koji uključuje umjetnu inteligenciju i video umjetnike, glazbenike i dizajnere instrumenata, kao i kompjuterske stručnjake. Pokrenut od strane talijanskog glazbenika i publicista Francesca D’Abraccija, projekt istražuje interakciju čovjeka i računala u doba umjetne inteligencije.


 

 

U skladu s preporučenim mjerama za sprječavanje zaraze koronavirusom, broj posjetitelja koji istovremeno mogu biti u galeriji je ograničen. Također, posjetitelji su pozvani da na ulazu dezinficiraju ruke, održavaju odgovarajuću međusobnu udaljenost i obavezno nose zaštitnu masku za lice.

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV