Tema osamnaestog izdanja manifestacije Moje, tvoje, naše su «nestvarni podaci», kojima se bavimo kroz grupnu izložbu pod kustoskom palicom kolektiva !Mediengruppe Bitnik (od 30. ožujka do 28. travnja 2023.) i javni razgovor (petak, 31. ožujka 2023., u 19 sati).

NOVO: Vodstva kroz izložbu Nestvarni podaci održat će se u utorak 18. i 25. travnja u 18 sati. Ulaz je slobodan.

S otvorenja izložbe Nestvarni podaci. Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

MOJE, TVOJE, NAŠE 2023: NESTVARNI PODACI

Podaci se hvataju, snimaju, analiziraju, prikazuju i predočuju kao stvarnost. Stvarnost tako postaje sve više oblikovana apstrakcijom temeljenoj na vjerojatnostima i uzorcima koji su prilagođeni individualnim potrebama. Balans između neposrednog iskustva i socijalno posredovanih koncepcija i prikupljenih i obrađenih podataka mijenja se u korist ovih potonjih, tako da danas govorimo o društvima pogonjenim podacima. Ako je naš odnos sa svijetom posredovan automatiziranim procesom prikupljanja i obrade podataka, te preporukama za ponašanje na temelju tih istih podataka, a svakodnevno nalazimo potvrdu da je to tako, onda si moramo postaviti pitanje gdje se u takvom društvu nalazi prostor naše intervencije u svijet.

Razmatrajući kako uopće nastaju podaci u takvim sustavima, Wendy Chun zaključuje kako je nužna promjena stanja; stvari moraju biti u pokretu kako bi uopće bile zabilježene i postale podacima. I nastavlja, „ljudi koji su uključeni u aktivnosti koje su izrazito praćene imaju određenu slobodu, naime, slobodu stvaranja u okviru sustava pravila. Oni mogu optimizirati svoje akcije tako da je njihov trud smanjen ili njihova snimljena produktivnost uvećana, oni se mogu činiti vještijima i uspješnijima. U ciničnim, kolokvijalnim terminima može se reći kako korisnici mogu izigrati sustav.“ Intervencija je nužna u same „žive podatke“, kako Deborah Lupton naziva neprestano generiranje mase digitalnih podataka koji postaju dijelom svakodnevice.

*

Ove intervencije, koje ćete imati priliku upoznati na izložbi Nestvarni podaci (Galerija Filodrammatica, 30. 3. – 28. 4. 2023.) koju su osmislili Carmen i Domagoj iz kolektiva !Mediengruppe Bitnik, otvaraju važno pitanje o tome možemo li stvarati nove realnosti mijenjajući i modificirajući tokove podataka. Na izložbi će radove predstaviti umjetnici i kolektivi Lauren Lee McCarthy, Jeremy Bailey, Adam Harvey, Tega Brain i Surya Mattu, Simon Weckert, Iodine Dynamics, Mario Santamaría i Telecommuters Working Group.

Javni razgovor o nestvarnim podacima (velika dvorana Fildrammatice, 31. 3. 2023. u 19 sati) nastavlja se na izložbu kao njen produžetak drugim sredstvima. Zamišljen je kao prostor razmjene mišljenja o načinu na koji se naša društva transformiraju pod utjecajem automatiziranog prikupljanja i obrade podataka te na koji se način mi kao pojedinci prilagođavamo ovoj situaciji. U razgovoru su sudjelovali članovi kolektiva !Mediengruppe Bitnik i RYBN, Felix Stalder, Srećko Horvat, Gordan Savičić i Marcell Mars. Snimku razgovora poslušajte na ovoj poveznici.

Moje tvoje naše 2023 _ Nestvarni podaci - Unreal Data _ vizual Oleg Šuran

MOJE, TVOJE, NAŠE 2023

  
IZLOŽBA
30. 3. – 28. 4. 2023.

 
Nestvarni podaci

☛ Galerija Filodrammatica, Korzo 28/1, Rijeka

 

OTVORENJE IZLOŽBE:
četvrtak, 30. ožujka, od 19 sati

RADNO VRIJEME GALERIJE:
pon-pet od 11 do 13 i od 16 do 20 sati
sub od 16 do 20 sati

 

IZLAŽU:

Lauren Lee McCarthy, Jeremy Bailey,
Adam Harvey, Tega Brain i Surya Mattu,
Simon Weckert,
Iodine Dynamics, Mario Santamaría,
Telecommuters Working Group

 

KUSTOSI:

!Mediengruppe Bitnik

 

O IZLOŽBI:

Izložba Nestvarni podaci sagledava kako je prijelaz na društvo pogonjeno podacima ostvaren uz zahtjev da sve tehnologije koje koristimo postanu dio mrežne infrastrukture nadzora. Automatizirano prikupljanje podataka postalo je sastavnim dijelom većine tehnologija. Unutar ove nove postavke koja je još u fazi nastajanja, „nestvarne podatke“ shvaćamo kao sredstvo koje omogućava strateško interveniranje u sustave vođene podacima. Nestvarni podaci ne koriste dvosmislenu kvalitetu podataka kao priliku za opisivanje svijeta, već za stratešku proizvodnju podataka u svrhu izazivanja određenog ishoda. Dakle, nestvarni podaci su podaci koji su namjerno stvoreni ili modificirani ne da bi se prilagodili svijetu, već da bi ga transformirali, pri čemu nedostatak reprezentativne kvalitete nije greška, već njihova značajka. Vjerujemo da upravo ova značajka otvara prostor djelovanja u društvu koje pogone podaci, iz kojeg više nemamo prilike izaći.

U svijetu nakon nadzora, u kojem je praćenje sveprisutno a isključivanje više nije opcija, nestvarni podaci predstavljaju način za razigranu interakciju s algoritamskim režimima i ponovno stjecanje mogućnosti djelovanja i kontrole. Radovi na izložbi pronalaze načine da se to ostvari.

 

PREDSTAVLJENI RADOVI / UMJETNICI:

Lauren Lee McCarthy

LAUREN (2017.—u trajanju)

– namještaj, video (3’50”)

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _ Lauren Lee McCarthy, LAUREN

Ne vide svi umjetnici tehnologiju velikih podataka (Big Data) kao zastrašujući instrument. Od 2017. godine, Lauren Lee McCarthy pokušava „postati ljudska verzija Amazon Alexe, sustava umjetne inteligencije na glasovno upravljanje koji je na raspolaganju ljudima za korištenje u vlastitim domovima.“ Projekt se zove LAUREN. Za prijavu je potrebna instalacija niza prilagođenih umreženih uređaja, među kojima su kamere, mikrofoni, prekidači, brave na vratima, slavine i druga elektronika. „U razdoblju od tri dana, daljinski nadzirem osobu 24 sata dnevno i kontroliram sve aspekte njezina doma. Nastojim biti bolja od umjetne inteligencije jer ljude mogu razumjeti iz ljudske perspektive, i u skladu s time predvidjeti njihove potrebe,“ kaže McCarthy. „Kako nadzor i tehnologija velikih podataka postaju sve prisutniji, prisiljeni smo s njima pregovarati o novim međusobnim odnosima.“

LAUREN je meditacija o pametnom domu, napetostima između intimnosti i privatnosti, te o ulozi ljudskog rada u budućnosti automatizacije.

Lauren Lee McCarthy je umjetnica sa sjedištem u Los Angelesu koja istražuje društvene odnose u eri nadzora, automatizacije i algoritamskog života. Osnivačica je open source platforme za kreativno kodiranje p5.js, koja se temelji na principima inkluzije i pristupačnosti. Dobivala je stipendije i sudjelovala na rezidencijama koje su provodili Creative Capital, United States Artists, LACMA, Sundance, Eyebeam, Pioneer Works, Autodesk i Ars Electronica. Radove je izlagala u SAD-u i inozemstvu, uključujući Barbican Centre, Ars Electronica, Fotomuseum Winterthur, Haus der elektronischen Künste, SIGGRAPH, Onassis Cultural Center, IDFA, Science Gallery Dublin i Seoul Museum of Art. Radi kao profesorica na odjelu Design Media Arts na sveučilištu UCLA.

Jeremy Bailey

The You Museum (2014. – u trajanju)

– internetska stranica, reklamni banneri, print-on-demand proizvodi

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _ Jeremy Bailey, The You Museum

The You Museum je online muzej koji koristi tehnologije ciljanog oglašavanja u svrhu praćenja posjetitelja s personaliziranim umjetničkim djelima na internetu. Nakon što odgovorite na nekoliko jednostavnih pitanja o svojim estetskim preferencijama, personalizirani umjetnički radovi pojavljivat će vam se na ekranu tijekom uobičajenog boravka na mreži. Ako kliknete na sliku, nudi vam se mogućnost kupnje umjetničkih radova u formi raznih kućanskih potrepština (jastuci, šalice, torbe), čime se umjetnosti omogućuje zauzimanje vašeg privatnog fizičkog životnog prostora, baš kao i onog na mreži.

Projekt je izvorno nastao tijekom rezidencije u The Moving Museumu u Istanbulu 2014. godine, kao odgovor na događaje u parku Gezi. Prosvjedi u parku Gezi započeli su kada je turska vlada predložila prenamjenu jednog od posljednjih preostalih javnih parkova u središtu grada u trgovački centar u stilu otomanske vojarne. Kasnije, u pokušaju da umiri prosvjednike, vlada je predložila prilagodbu plana koji bi uključivao izgradnju umjetničkog muzeja. The You Museum kritički i razigrano promišlja sličnu vrstu transgresije koja utječe na sve nas: transformaciju najvećeg svjetskog javnog prostora, interneta, iz zajedničkog dobra za slobodno izražavanje u e-trgovački centar.

Jeremy Bailey samoproglašeni je poznati novomedijski umjetnik iz Toronta. „Od ranih nultih godina, Bailey je izrovao uvjerljiv i često urnebesan put kroz različite razvojne faze digitalnih komunikacijskih tehnologija“ (Morgan Quaintance, Rhizome). Radove je izlagao na brojnim samostalnim i skupnim izložbama, između ostalog u Panke.Gallery u Berlinu, Whitechapel Gallery u Londonu, LIMA u Amsterdamu i Museums Quartier u Beču. Radovi izrađeni po narudžbi uključuju projekte za The MCA Chicago, FACT u Liverpoolu i The New Museum u New Yorku.

Adam Harvey

Parallel Artifacts: Luf Boat (2022.)

– dva Wi-Fi uređaja za ometanje GPS signala izrađena po narudžbi, akrilno staklo s otiskom, kartonska poštanska ambalaža, stiropor, 40,0×26,1×15 cm

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _Adam Harvey _ Parallel Artifacts - Luf Boat (2022)

Središnji dio rada Parallel Artifacts čine elektronički uređaji čija je zadaća da, korištenjem bežičnih geolokacijskih signala na pametnim telefonima, omoguće virtualni povratak ilegalno pribavljenih muzejskih artefakata na njihovu izvornu lokaciju. Prvi paralelni artefakt pokušat će premjestiti jedrenjak s otoka Luf u Papui Novoj Gvineji iz kontroverznog muzeja Humboldt Forum u Berlinu u privremeni izložbeni prostor u Galeriji Filodrammatica u Rijeci. U slučaju uspjeha, u podacima o izlošku iz spomenutog muzeja počet će se navoditi lokacija Paralelnog artefakta na izložbi u Rijeci. Izložba je svojevrsna provjera inovativnog koncepta (proof-of-concept) s krajnjim ciljem slanja uređaja u Papuu Novu Gvineju, kako bi se posjetitelji Huboldt Foruma mogli virtualno premjestiti na mjesto odakle potječe sporni jedrenjak. Parallel Artifacts ima za cilj povećati historijsku svijest o koloniziranim predmetima ponovnim ispisivanjem lažne stvarnosti muzejskih prostora istinitijom simulacijom izvorne lokacije artefakta. Za više informacija o projektu i tehnički opis uređaja posjetite: https://ahprojects.com/parallel-artifacts

Adam Harvey je umjetnik i primijenjeni istraživač sa sjedištem u Berlinu, koji se u radu bavi temama računalnog vida, privatnosti i nadzora. Diplomirao je na Interactive Telecommunications Programme na Sveučilištu New York (2010.). Pokretač je projekta računalnog vida VFRAME.io, projekta skupa podataka Exposing.ai i koncepta kamuflaže računalnog vida CV Dazzle.

Tega Brain i Surya Mattu

Unfit Bits (2015.)

– šest fitness trackera, četiri metronoma, dva pametna telefona, dvije tresilice za pametne telefone, bušilica, kotač bicikla na stolici, video (1’46”)

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _ Tega Brain & Sury Mattu, Unfit Bits-metronome

Unfit Bits nudi korisna rješenja za fitness narukvice i mjerače aktivnosti. Bez obzira na vaš životni stil, Unfit Bits jednostavnim tehnikama omogućuje proizvodnju podataka koji prikazuju izvrsne rezultate mjerenja tjelesne aktivnosti i fizičke spremnosti.

Sprječava li vas vaš stil života u ostvarivanju prava na popuste prilikom kupnje police osiguranja? Nedostaje li vam dovoljno vremena za vježbanje ili imate ograničen pristup sportskim objektima? Možda samo želite zadržati privatnost svojih osobnih podataka bez plaćanja skupljih premija osiguranja za takvu privilegiju?

U Unfit Bitsu razvijamo uradi-sam tehnike za izvrtanje informacija o tjelesnoj spremnosti kako bismo vam omogućili stvaranje skupova podataka o hodanju, bez potrebe za dijeljenjem vaših stvarnih rezultata. Pomoću ovih tehnika moguće je proizvesti zadovoljavajuće osobne podatke koji će vam omogućiti bonuse i premije kod dogovaranja police osiguranja, čak i ako si ne možete priuštiti aktivni stil života.

Naš stručni tim provodi detaljnu reviziju popularnog fitness trackera Fitbit kako bi bolje razumjeli kako taj i drugi uređaji za praćenje kretanja tumače podatke. Pomoću jednostavnih tehnika koje upošljavaju svakodnevne uređaje iz vašeg doma, pokazujemo vam kako možete lažirati podatke o hodanju i koristiti ih prilikom kvalifikacije za najbolje popuste i bonuse. Također, ovdje možete vidjeti i naš najnoviji asortiman stolnih fitness naprava.

Oslobodite svoj fitness. Oslobodite same sebe. Osvojite nagrade.

Tega Brain je umjetnica i inženjerka zaštite okoliša rođena u Australiji. U svojem se radu bavi istraživanjem pitanja ekologije, podatkovnih sustava i infrastrukture. Kreatorica je bežičnih mreža koje reagiraju na prirodne fenomene, sustava za prikrivanje podataka o fitnessu i internetske platforme za upoznavanje na temelju mirisa. Njezini su radovi izlagani u cijelom svijetu, uključujući Bečki bijenale za promjene i Trijenale u Guangzhouu. Svoju prvu knjigu, Code as Creative Medium, napisala je u suradnji s Golanom Levinom u izdanju MIT Pressa.

Surya Mattu je novinar, inženjer i umjetnik iz Brooklyna koji se bavi istraživanjem podataka. U radu se fokusira na izradu alata za istraživanje algoritamskih sustava i društvene štete koju mogu uzrokovati. Voditelj je Digital Witness Laba na Sveučilištu Princeton. Za neprofitnu izdavačku organizaciju The Markup stvorio je Blacklight, aplikaciju za provjeru privatnosti web stranica u stvarnom vremenu, i vodio Citizen Browser, prvi neovisni internetski pretraživač koji provjerava Facebookove algoritme. Za rad u The Markupu dobio je javno priznanje, uključujući dvije nagrade Edward Murrow i nagradu NABJ. Također je bio nositelj Knight Wallace stipendije 2021. godine. Radio je kao istraživač koji u nevladinoj organizaciji za istraživačko novinarstvo ProPublica, gdje je radio na projektu Machine Bias (finalist Pulitzerove nagrade za eksplanatorno novinarstvo), s ciljem isticanja pristranosti i diskriminacijskih osobina algoritamskih sustava. Njegovi su radovi izlagani u Somerset Houseu, Haus der Kulturen der Welt, The Whitney Museumu, V&A Museumu i Bitforms Gallery.

Simon Weckert

Google Maps Hacks (2020.)

– jednokanalna video instalacija (1’43’’), ručna kolica, 99 mobitela, vinilni tisak

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _ Simon Weckert, Google Maps Hacks, performance, 2020. Image courtesy the artist

99 rabljenih pametnih telefona prevozi se u ručnim kolicima s ciljem stvaranja virtualne prometne gužve u Google kartama. Sustav se simulira s lažnim podacima, što je u engleskom jeziku također poznato pod nazivom spoofing. Ovakvom aktivnošću moguće je zelenu ulicu pretvoriti u crvenu, čime se utječe na fizički svijet tako što se automobili usmjeravaju na druge rute kako bi se izbjeglo zaglavljivanje u prometnoj gužvi.

Simon Weckert voli dijeliti znanja o najrazličitijim područjima, od generativnog dizajna do fizičkog računalstva. Njegov fokus je digitalni svijet, a to uključuje promišljanje aktualnih socijalnih aspekata svega što je povezano s kodom i elektronikom, u rasponu od istraživanja orijentiranih na tehnologiju do rasprava o aktualnim društvenim temama. Nastoji procjenjivati vrijednost tehnologije, ne u smislu njezine stvarne korisnosti, već iz perspektive budućih generacija. Koristi tehnologiju u digitalnom prostoru kako bi domišljato utjecao na fizički prostor, neprestano stvarajući neke razigrane podvale i nestašluke. Ishodi njegovog djelovanja su tehnološki sustavi, instalacije i hibridni objekti koji nastoje komplicirana pitanja učiniti dostupnima i razumljivima.

Iodine Dynamics

What Remains (2019.)

– NES konzola s video igrom, CRT televizor

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _ Iodine Dynamics, What Remains

Godina je 1986. Upravo ste se vratili kući sa skejtanja kad vam u ruke dospije disketa s video igrom. S uzbuđenjem da saznate što se na njoj nalazi, odlazite do prijatelja koji je upravo dobio Nintendo za Božić. S velikom brzinom umetnete disketu u konzolu, a pred vama se pojavi čudna lista šifriranih datoteka…

Kako se priča odmotava, vaš se život u Sunny Peaksu dramatično mijenja. Počinjete otkrivati mračnu tajnu koja prijeti svima. Ali ne očajavajte, vaš najbolji prijatelj je uz vas… kao i vrlo korisna mačka.

What Remains je 8-bitna igra za legendarnu NES konzolu iz 1985. godine, u kojoj se elementi vizualnog romana i avanture povezuju u priču koja stvarne događaje iz 80-ih prevodi u epsku borbu za spašavanje svijeta. Igra predstavlja nekoliko strategija koje su korištene za širenje dezinformacija u industriji, kao i načine pružanja otpora i ponovnog zadobivanja utjecaja zajedničkim udruživanjem. Razvijena za originalni NES hardver, igra u skladu s konceptom projekta dolazi na prenamijenjenim starim disketama.

Kolektiv Iodine Dynamics započeo je s radom kao spin-off na fikcionalnom Sveučilištu Miskatonic, na kojem su njegovi članovi razvili prve igre koje su trčale i kretale se poput životinja. Sada poduzimaju sljedeće korake, kombinirajući najsuvremenija načela ponovne upotrebe i recikliranja s jednostavnim mehaničkim dizajnom, retro elektronikom i vrhunskim softverom za zabavu i inteligenciju. Iodine Dynamics ima izvanredan kreativni tim programera, dizajnera, pisaca i kripto-furbija, koji kombinira napredno analitičko mišljenje sa surovom praktičnošću i odvažnim inženjeringom u maniri osamdesetih. Ponose se izgradnjom igara koje se kvare i rade u stvarnom svijetu. Iodine Dynamics čine Arnaud Guillon, Chun Lee, Dustin Long, Aymeric Mansoux i Marloes de Valk.

Mario Santamaría

Auto Sleep (2016. – u trajanju)

– viseća ležaljka, monitor

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _ Mario Santamaría, Auto Sleep

Pošaljite e-mail Mariju Santamaríji (info@mariosantamaria.net) i uvijek ćete primiti automatski odgovor. U njemu ćete biti obaviješteni da umjetnik nije dostupan – jer spava. Kapitalistička logika odbacuje spavanje kao „neproduktivno“ jer ne donosi prihode, jer u spavanju nema profita. Umjetnik je generirao bezbroj ovakvih automatskih odgovora od početka 2016. godine. Svaki odgovor je prkosan čin odbijanja današnjih zahtjeva da budemo dostupni 24 sata dnevno. Santamaría povezuje spavanje i konvencije koje se povezuju s radom kako bi preispitao granice između rada i nerada.

Mario Santamaría djeluje na širokom području različitih medija, često koristeći fotografiju, video, performans, web stranice i intervencije na internetu. Posljednjih nekoliko godina usredotočuje se na taktike utjelovljenja distribucijskih protokola, izvodeći radnje kao što su fizičko putovanje do njegove web stranice praćenjem putanje podataka, odlazak na pivo po gradu kao Googleov algoritam, ili vođenje turističkih tura temeljenih na fizičkoj infrastrukturi interneta. Njegovi su radovi između ostalog prikazani u: ZKM Karlsruhe, WKV Stuttgart, MACBA Barcelona, CENART Mexico, Arebyte London, Les Rencontres d’Arles i C/O Berlin.

Telecommuters Working Group

TELECOMMUTERS (2020. – u trajanju)

– kolekcija skripti, softvera, rutina i strategija za ometanje udaljenih sustava za mjerenje i upravljanje

MTN 2023: NESTVARNI PODACI / UNREAL DATA _ Telecommuters Working Group, Telecommuters

Usvajanjem mjera karantene u cijelom svijetu, COVID-19 je učinio rad na daljinu (eng. telecommuting) novom normom za mnoge radnike. Takva je promjena olakšala uvoz „disruptivnih“ metoda platformskog menadžmenta u područje uredskog rada kod kuće. Radi se o novom koraku prema generalizaciji globalnog „upravljanja pomoću brojeva“. Nova generacija softvera za menadžment na daljinu povećava doseg mjerenja rada, omogućujući tvrtkama da zabilježe svaki mogući aspekt ponašanja svojih zaposlenika. Povećana uporaba metrike u skladu je s dva stoljeća disciplinske tradicije rada, kao i njezine ideologije produktivnosti i znanstvenog menadžmenta. U tom smislu, softver nudi mogućnosti za „poticanje“, čime se na radnike vrši pritisak da proizvedu podatke koji potvrđuju sustav statističkog mjerenja, umjesto da se fokusiraju na sadržaj ili kvalitetu onoga što se stvarno proizvodi. Takva okruženja za sobom također povlače razne mehanizme autocenzure i opake učinke na mentalno zdravlje radnika.

Podržali PACT Zollverein, la Labomedia, Espace Multimédia Gantner.

TELECOMMUTERS je kolektivni projekt koji je pokrenuo RYBN.ORG, a u kojem sudjeluju !Mediengruppe Bitnik, b01, David Benque / The Institute of Diagram Studies, Jérôme St Clair, Sarah Garcin i Frédéric Danos, RYBN.ORG i Valentina Vuksic. Više na https://rybn.org/telecommuters/

 

O KUSTOSIMA:

!Mediengruppe Bitnik
!Mediengruppe Bitnik je umjetnički duo koji radi na internetu i s internetom kao medijem, baveći se trenutno važnim i aktualnim pitanjima nadzora, umjetne inteligencije i umrežavanja. Njihova se praksa obično širi iz digitalnog u fizički prostor, razotkrivajući mehanizme algoritama, botova i softvera za praćenje. !Mediengruppe Bitnik stvara situacije namjernog gubitka kontrole kako bi doveo u pitanje uspostavljene i ustaljene strukture.

!Mediengruppe Bitnik čine Domagoj Smoljo i Carmen Weisskopf. Za svoj su rad dobili nagradu Swiss Art Award 2008. i 2014., kao i Golden Cube Award Kassel 2013. i Prix de la Société des Arts Genève 2017. Njihovi se radovi prikazuju na međunarodnim izložbama, od čega nedavno: u Muzeju moderne umjetnosti Fort Worth (2023.); Art Safiental Biennale (2022.); Kunstmuseum Wolfsburg (2022.); Institut za suvremenu umjetnost Aksioma, Ljubljana (samostalna izložba, 2021.); Kunsthaus Zürich (2021.); Laboratory of Art and Form, Kyoto (samostalna izložba, 2020.); KINDL – Zentrum für zeitgenössische Kunst, Berlin (2019.); House of Electronic Arts, Basel (Solo, 2019.); Nam June Paik Art Center, Yongin / Južna Koreja (2017.); Palais de Tokyo, Pariz (2017.); ZKM, Karlsruhe (2017).

 

 

  

MOJE, TVOJE, NAŠE 2023

  

DISKURZIVNI PROGRAM
petak, 31. 3. 2023. u 19 sati

 

  Javni razgovor o nestvarnim podacima

☛ velika dvorana Filodrammatice, Korzo 28/1, Rijeka

S razgovora o nestvarnim podacima. Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

Kako se naša društva transformiraju pod utjecajem automatiziranog prikupljanja i obrade podataka? Na koji se način mi kao pojedinci prilagođavamo toj situaciji?

SUDJELUJU:
!Mediengruppe Bitnik, RYBN,
Felix Stalder, Srećko Horvat, Gordan Savičić,
Mario Santamaría, Marcell Mars,
i svi vi koji nam se pridružite

 

* razgovor se održava na engleskom jeziku

 

PLAKAT _ Moje tvoje naše 2023 _ Nestvarni podaci - Unreal Data _ dizajn Oleg Šuran

 

 

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV