Perforacije, festival izvedbenih umjetnosti koji u svojem programu povezuje alternativne oblike kazališta, plesa i performansa, i ove godine svoju sezonu otvara izvedbama u Dubrovniku, a nakon toga seli u Rijeku, Split i Zagreb.

U proteklih pet godina, Perforacije su dovele čitav niz umjetnika te otvorile brojne umjetničke suradnje i koprodukcije i došao je trenutak za promjenu smjera, najavio je umjetnički direktor Perforacija Zvonimir Dobrović. Perforacije će tako krenuti u smjeru sužavanja programa i veće potpore domaćim umjetnicima. Osim toga, festival se sve snažnije pozicionira na plesnoj sceni kroz važne suradnje s umjetnicima Martinom Nevistić te Brunom Isakovićem.

PERFORACIJE PROGRAM:

Studio za suvremeni ples, BRUNO ISAKOVIĆ: Hrvatska | Croatia: reMove prezentacija work-in-progressa:
petak / Friday, 20.6. u 20 sati HKD na Sušaku, Strossmayerova 1

Bruno Isaković: Hrvatska | Croatia: Nečastive | Denuded
U izvebi Brune Isakovića: subota / Saturday, 21.6. u 20 sati: HKD na Sušaku, Strossmayerova 1

NOĆ PERFORMANSA RIJEKA, PROGRAM:

subota / Saturday, 21.6. od 22 sati: Filodrammatica, Korzo 28/I
Jelena Tondini: Kome je kultura dostupna? | Whom is the culture available?
Luana Lojić: Dopplerov efekt | Doppler Effect
Marija Štrajh: Alien
Dragan Karlo Došen: Movi se – Linija broj 6 | Move – Line nr. 6
Monika Baotić, Irena Boćka i I Marijan Crtalić: Performans Žgambeta
Vesela vokalna skupina / A happy vocal ensamble

U riječkom dijelu programa kojeg Perforacije realiziraju s Drugim morem – 20. i 21. lipnja – prvo će se predstaviti Bruno Isaković sa Studijom za suvremeni ples i radom „Remove“ (prezentacija work-in-progressa koji je nastao na rezidenciji u Prostoru Plus u Rijeci)

Dan kasnije, 21. lipnja, Bruno Isaković predstavlja se djelom „Nečastive“

Razvijeni fizički mehanizmi se baziraju na suodnosu disanja i fizičke tenzije te načinu na koji oni prožimaju tijelo u svakom trenutku. Transformacija izvedbenog tijela je definirana odnosom tih dvaju elemenata u konstantnoj potrebi tijela da se opusti, ponovno aktivira, osvijesti i pronađe iznova njihovu međuovisnost.
Disanje i tenzija su u logičnom organskom odnosu sve dok se ne potenciraju prema svojim ekstremima. Tijelo nekada radi za sebe, a nekada protiv sebe u različitim intezitetima svoje transformacije. Scenska prisutnost je povećana direktnim suočavanjem s publikom. Izvođač nije tek izložen, već je zbog neizbježnog uzajamnog
pogleda pojačano propitivanje odnosa sa publikom, što dodatno potencira aktivnost u izvedbenom tijelu. Ta vrsta suočavanja je ovdje iskorištena kao pokretač izvedbene
prisutnosti te omogućava čitanje iz intimnih kuteva promatrača s obje strane.
Suradnja s Anom Vnučec u zagrebačkoj izvedbi iz pozicije ženskog tijela i drugačijeg
izvedbenog iskustva produbljuje korištenu metodu, naglašavaju se stereotipne predrasude te se pokazuje ono najbitnije, značenja koje razotkrivaju klišeje
izvođačevog tijela i dopuštaju čitanja odnosa koje bilo koje tijelo može omogućiti.

„Inspirani opusom Martina Arnolda, eksperimentalnog filmaša, prisvojili smo princip loopiranja slike, odnosno pokreta i preveli ga u polje izvedbe. Pitali smo se: „Kako preuzimanjem jednostavnog mehaničkog principa sugerirati (melo)dramatski odnos na sceni?” Dojam teatralnosti stvara se u oku gledatelja kao posljedica vrlo jednostavne akcije proizašle iz fizikalnosti tijela izvođača“, pojasnio je Bruno Isaković ideju izvedbe.


Noć performansa
 je site-specific događaj u okviru kojeg Perforacije pozivaju umjetnike da predstave instalacije, eksperimente sa svjetlom/zvukom/pokretom, različite prostorne intervencije i modele participacije s publikom. Cilj je Noći performansa omogućiti nove izvedbe koje odražavaju specifičan pristup odabranih umjetnika, ali i ostvariti nove perspektive kroz istraživanje Festival je do sada svoja izdanja doživio, uz Zagreb, Split i Beograd, i u Ljubljani, Skoplju, Brestu i Caenu (Francuska), Portlandu (SAD) i Ateni (Grčka).

IMG_7266Ovogodišnje Perforacije donose čak 3 izdanja Noći performansa – u Splitu, u suradnji s IKS festivalom, u Rijeci u suradnji s Drugim morem i u Zagrebu u suradnji s Kulturom promjene Studentskog centra.

Što će se sve događati u Rijeci, provjerite ispod.
Programsku knjižicu pronađite ovdje

JELENA TONDINI – Kome je kultura dostupna? 

Gotovo si onemogućivši ulaz u prostor izvedbe, no ipak ga pokušavajući doseći, autorica se u performansu bavi pitanjem kome sve kultura zapravo nije dostupna – od osoba s invaliditetom, osoba slabijeg imovinskog stanja, ili onih koji se suočavaju s preprekama pri pokušaju bavljenja kulturom.

Jelena Tondini suosnivačica i dopredsjednica udruge „Posve moguća družina Rijeka“ – POMODORI“ iz Rijeke, objavila je zbirku poezije. Autorica je nekoliko predstava, a bavi se i neverbalnim kazalištem.

LUANA LOJIĆ – Dopplerov efekt 

Performans interakcije s frekvencijama referira se na Dopplerov efekt, odnosno, na fizičku činjenicu da percepcija vala ovisi o promatraču, o poziciji tijela spram vala, povezujući komunikaciju s nevidljivom materijom s drugim percepcijama.
Luana Lojić 2011. zaprima pohvalu dekana, a 2013. osvaja prvu nagradu na festivalu Vizura Aperta 2013. te joj je rad objavljen u kalendaru Istarske županije 2010. godine u fundusu Muzeja suvremene umjetnosti Istre.

MARIJA ŠTRAJH – ALIEN

Ovaj je performans kombinacija projekcije i interakcije s publikom. Naime, autorica pripovijeda ljudima o svojem životu na Polluxu kao i obličju koje je tamo imala te putovanju na Zemlju gdje sad živi u ljudskom obliku. Performans je posvećen podršci različitosti.

Marija Štrajh se bavi art performingom od 1984. te je potpisnik velikog broja performansa i predstava(Prvi udarac u zadnjicu, Urlikanja, Izmišljotina, Strah me je, Lutkina kuća 1 i 2 itd.) U 2014. autor je multimedijalne predstave s 20 umjetnika “Metafizika Krvi ili art vizija DNK ključa” koju je postavila u riječkom MMSU, na Danima performansa u Rijeci imala je projekciju i performans “ New York raft on the road”. Isti film čiji je autor, prikazan je na Attackovoj filmskoj reviji “ Ispod tepiha” 18.4. 2014. Inače je po zvanju graduated media manager, radila je na televiziji zadnjih 15 godina, živjela u Zagrebu gdje je i diplomirala te je autor mnogih kontroverznih emisija(Lizaljka, Sex akademija, Ordinacija i još mnogih koje su drugi vodili). Određeno vrijeme bila je urednik na OTV-u u Zagrebu. Radila je i na radiju(radio Pula, Svid Radio) i pisala intervjue i kolumne za mnoge tiskovine(Novi List, Playboy itd.). Autor je dvije knjige “Rock’n Stock generacija” i “Pametna Kuharica”. Zadnje dvije godine putovala je po svijetu(EU, US) I živjela u Bostonu i NYC-u te prolazila spiritualnu obuku kroz shiva te arhatic yogu…

DRAGAN KARLO DOŠEN – Movi se – Linija broj 6 

Film je snimljen u okviru humanitarno-umjetničkog projekta „ČA- RI, Čandekovci Rijeka“ u suradnji s osobama koje žive i/ili stvaraju u ulici Franje Čandeka u Rijeci i koriste liniju broj 6. (Kamera: Igor Paulić ; Montaža: Esta Dešpoja; Glazba: Chweger; Zvuk: IT; Producentica: Irena Grubiša; Trajanje: 16 min)

Dragan Karlo Došen članom HDLU Rijeka postao je 2004. godine. Samostalni je multimedijalni umjetnik i osnivač Galerije Nebeska u Rijeci.

VESELA VOKALNA SKUPINA

Diana Burolo, Ana Sušek i Saša Bestulić, članovi sastava Vesele vokalne skupine, glazbenim performansom u šarenoj odjeći i apsurdnim tekstovima oblikuju kritiku na poziciju mladih u Hrvatskoj.
Izvođače je spojila životna situacija u kojoj su kao “beskućnici” bili primorani na suživot u bivšoj vojarni Karlo Rojc u Puli; kao i činjenica da su svo troje bili članovi INAT-a (istarskog nezavisnog amaterskog teatra) te počinju djelovati kao Vesela vokalna skupina Franko Pušac s nastupima na festivalima u regiji.

MONIKA BAOTIĆ, IRENA BOĆKA i I MARIJAN CRTALIĆ: Performans Žgambeta

U temelju je performansa Žgambeta trijada koju čine strogi autor, oponašatelj i autorovo nesvjesno Drugo. Oni su zapravo zrcalni odraz jedno te iste osobe, a koja više nije samo podvojena, udvostručena, nego i utrostručena, ili pak „unedogledostručena“. Danas jesmo svatko i nitko, fraktalni subjekti „načičkani“ do beskonačnosti. Čisti i strogi pokreti u performansu ukazuju na nemogućnost otpora prijetećim naredbama. Postavlja se pitanje tko ili što svakodnevno parazitira na našim vlastitim tijelima, upravlja našim pokretima i mislima te kako se oduprijeti strukturama društvene prisile koje nam sve više stežu omču oko vrata i postavljaju izazov da „izvedemo ili snosimo posljedice“ – ne zadovoljimo li stroge imperativne zahtjeve, bit ćemo izgnani na institucionalne margine. To nam se očitovanje moći ukazuje kao prijetnja za iskliznućem iz oficijelne kulture u čijoj se srži nazire društvo koje diktira baratanje informacijama koje čine kvantitativni višak. Odgovor na pitanje kako se oduprijeti, odbaciti taj višak, nameće se upravo preko figure oponašatelja koji parazitira na tijelu samoga autora, a autorovo nesvjesno Drugo ga potom podriva, prisiljavajući ga da samome sebi postavi „žgambetu“, da samome sebi podmetne nogu i padne na nos.

Monika Baotić (1990), završila je Studij radne terapije. Članica je kazališne grupe Punkošipak s kojom je do sada izvela nekoliko kazališnih predstava i performanasa. Iz perspektive rada s djecom i odraslima s kognitivnim i motoričkim teškoćama promatra pokret, oslobađanje straha te jačanje pozitivnih misli, stvaranje i jačanje socijalnih odnosa kako u grupi tako i u svakodnevici pojedinca.

Irena Boćka (1986), završila je diplomski studij kroatistike, a trenutno je na Poslijediplomskom doktorskom studiju književnosti, kulture, izvedbenih umjetnosti i filma na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Umjetnička je voditeljica studenske kazališne grupe Punkošipak Centra mladih Ribnjak. Kazališno iskustvo stekla je u alternativnoj kazališnoj skupini Dr. Inat iz Pule. Izvela je nekoliko performansa i nastupila na mnogo predstava u Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Poljska, Izrael).

Marijan Crtalić (1968), multimedijalni umjetnik, diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1992. godine u klasi profesora Vasilija Jordana. U njegovu opusu medij slike s godinama sve više ustupa mjesto instalacijama, ambijentima, fotografiji, videu i performansima. Član je HDLU-a i HZSU-a. Živi i radi u Zagrebu i Sisku.

 

10341407_641809949248411_5178947552109938501_n

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV