Izgubljeni u prijevodu

Amy Wu - Blankets

Steganografija je forma tajnog pisanja, umjetnost i znanost maskiranja informacija u javnosti, koja se koristi radi izbjegavanja nadzora, cenzure i kontrole.

Glagol „oprati“ odnosi se na čin legitimiziranja ilegalno stečenog novca u svrhu ispiranja, odnosno skrivanja tragova njegovog porijekla. Nasuprot tome, izraz „iznositi prljavo rublje“ označava javno otkrivanje tajni. Prvi progovara o brisanju, uklanjanju, potiskivanju i cenzuri, dok potonji govori o otkrivanju, pričanju, curenju, objavljivanju.

No photos available right now.

Please verify your settings, clear your RSS cache on the Slickr Flickr Admin page and check your Flickr feed

Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

Izložba Šapati iz hutonga kinesko-australsko-nizozemske umjetnice Amy Suo Wu je steganografski katalog steganografskih projekata kamufliranih u izvješeno rublje. Izložba preuzima tri sveprisutna elementa kineskog urbanog krajolika – posteljinu; Shanzai modu, kineski fenomen kojeg odlikuje besmislena upotreba engleskog jezika; i QR kodove – istražujući ih kao tajni medij za objavljivanje osjetljivog i potisnutog znanja. Cijela instalacija je osmišljena na način da se u konačnici postavi u tradicionalne pekinške stambene ulice ili hutonge, i time se vrati u svoje prirodno stanište, u kontekst koji je prvotno inspirirao njezin nastanak.

Video-prilog portala Moja Rijeka s otvorenja izložbe

Izložba će se u galeriji Filodrammatica (Korzo 28/1) otvoriti u četvrtak, 8. studenog u 20 sati i ostat će otvorena do 23. studenog, radnim danima od 17 do 20 sati. Za posjete u bilo kojem drugom terminu javite nam se na info[at]drugo-more.hr ili na broj telefona 051 212 957.

Ulaz je slobodan.

 

Unutar hutonga, plahte i deke vješaju se na uže za sušenje, koje se proteže od ulaza u domove do same ulice. Na taj se način mogu čitati kao transgresivni objekti, s obzirom na njihovu migracijsku prirodu prelaženja granica između javnog i privatnog. Posteljina je također savršeni zaklon, doslovno i u prenesenom značenju. Deka je nejasan agens, prepoznatljiv ali ne osobito zanimljiv. Zbog svoje običnosti, oslobođena je sumnje pa može prokrijumčariti (izračiti) privatne informacije u javno okruženje.

Amy Suo Wu, Thunderclap

Shanzai moda je na sličan način pogodna za steganografsku primjenu. Njezina engleskim jezikom ispisana slova nisu dizajnirana da ih se čita, već da budu ornament i označitelj vrijednosti zapadnjačke kulture, istovremeno utjelovljujući „visoku kulturu“, „provokativnost“ i „modernost“. Ipak, poznavateljima engleskog ti se tekstovi mogu činiti kao dadaistička poezija, slučajna mudrost ili apsurdna bujica misli. Šapati iz hutonga weiskorištavaju nečitljivost engleskog jezika u kontekstu njegove primjene kao ornamenta, predstavljajući estetizaciju stranog jezika kao steganografski medij.

Posljednje taktičko mjesto za steganografiju je QR kod, tehnologija koja je u Kini postala izrazito popularna zahvaljujući QR čitaču koji je ugrađen u WeChat, najkorišteniju aplikaciju u toj zemlji. QR kodovi su toliko sveprisutni da ih prilikom transakcija koriste ulični prodavači i prosjaci. U svijetlu sveprisutne vizualne prisutnosti QR kodova, oni mogu poslužiti kao bezazlena krinka koja omogućuje putovanje osjetljivih informacija.

Šapati iz hutonga preoblikuju prethodne radove umjetnice Amy Suo Wu u skrivene informacije. Prvi rad, Thunderclap (2017.), je steganografski fanzin koji koristi modne dodatke kao površinu za objavljivanje izbrisanih tekstova kineske anarho-feministkinje He-Yin Zhen (1886.-1920.). Drugi rad, Prevoditeljev izbor (The Choice of a Translator, 2018.), je transkript razgovora o cenzuri i steganografiji održan u Pekingu, kada je u publici sjedio čovjek za kojeg se sumnja da je vladin špijun. Transkript pokazuje na koji je način prevoditelj preoblikovao i depolitizirao sadržaj razgovora, čime sam čin prevođenja postaje sredstvom cenzure i steganografije.

Izložba također sadrži vlastiti postanak, odabir taktičnih i strateških načina korištenja steganografije koji su umjetnicu inspirirali na bavljenje ovom temom. Projekt u svojoj cjelini funkcionira kao osnovni tehnički premaz koji progovara o steganografiji kao vrsti tajnog pisanja.

Rođena u Kini, odrasla u Sidneyju i s trenutnim prebivalištem u Rotterdamu, Amy Suo Wu je umjetnica, dizajnerica i edukatorica koja istražuje utjecaj tehnologije, jezika i medija na oblikovanje ljudi, i obrnuto. Njezin hibridna praksa temelji se na istraživanju i pokušaj je pronalaženja kritičkih i razigranih načina za aktiviranje i sudjelovanje. Od 2013. godine radi na akademiji Willem de Kooning (nizozemska Akademija umjetnosti i dizajna sa sjedištem u Rotterdamu), podučavajući istraživanje dizajna, koncept i sliku na Odsjeku za grafički dizajn, kao i predmet o hakiranju, namijenjen studentima svih smjerova. Iste godine sudjelovala je u osnivanju studija za (grafički) dizajn Eyesberg, koji kreće od konceptualnih i eksperimentalnih pristupa. Također pokreće i organizira festivale i radionice izrade fanzina u Nizozemskoj. Radove je izlagala na ISEA Istanbul, festivalu Moje, tvoje, naše 2016, galeriji 12 New Media Hub u Beogradu, 55. venecijanskom bienalu, festivalu Gogbot u Enschedeu, galeriji SIGN u Groningenu, umjetničkom centru TENT u Rotterdamu, galeriji Showroom MAMA u Rotterdamu, ustanovi Art Rotterdam, umjetničkom centru WORM Rotterdam, institutu V2_Rotterdam i u ljubljanskoj Aksiomi.
amy wu

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV