Rijeka može suvremeno!
Zamišljena kao sredstvo povezivanja fragmentirane i često izolirane umjetničke scene koja djeluje u području izvedbenih umjetnosti na Balkanu, platforma Balcan Can Contemporary svoj petogodišnji rad privodi kraju trodnevnim događanjem u Rijeci, u organizaciji udruge Drugo more.
U produkciji ljubljanskog instituta za razvoj i afirmaciju plesa i suvremene umjetnosti Emanat, u Rijeku dolaze Kradljivci slika, tehnoburleska koja se kroz zaglušujuću buku medijskih slika izruguje krutosti društvenih uloga. Predstava će se održati u Omladinskom kulturnom centru Palach u srijedu, 28. rujna 2016. godine, s početkom u 20 sati, a ulaz je besplatan. VIŠE…
Interaktivnim performansom Protok žudnje redatelja Bojana Đorđeva, nastalim u zajedničkoj produkciji beogradske Teorije koja hoda i zagrebačkog Centra za dramsku umjetnost, posjetitelji će biti odvučeni u putešestviju gradom uz glasovno vodstvo nekoliko likova iz svjetske književnosti, ujedinjenih u potrazi za zadovoljštinom. Avanturistički performans održat će se u petak, 30. rujna, s početkom u 20 sati, a izvedbe traju do 23 sata. Početno stajalište ovog nesvakidašnjeg komada je caffe bar Voyager koji se nalazi preko puta željezničkog kolodvora Rijeka, odakle svakih petnaest minuta kreće nova izvedba za tročlano gledateljstvo. Performans traje 65 minuta, sudjelovanje je besplatno, a svoje mjesto u rasporedu polazaka možete rezervirati putem e-maila na adresu petra<at>drugo-more.hr. Za izvodbu performansa potreban je mp3 plejer ili smart telefon sa slušalicama, a pri rezervaciji termina možete rezervirati i mp3 player ako ga ne posjedujete. VIŠE…
Kao egzotični začin domaćem balkanskom loncu, izrazito visokog stupnja ljutine, njemački izvedbeno-kazališni kolektiv Showcase Beat Le Mot izvest će predstavu Nazisupermenchen – Strava uobičajenog. Ova riječkoj publici već dobro poznata skupina (ZOOM Festival 2013, ZOOM Festival 2014) često se u svojem radu radikalno obračunava s problematičnom građom koju nam je prošlost ostavila u nasljeđe, koristeći se surovim humorom, sarkazmom i prelaženjem granica dobrog ukusa. Spomenuta predstava tako prati nacističke Nadljude na njihovom putu kroz vrijeme, u nastojanju da pripreme čovječanstvo na veličanstveni dolazak Führera – Alfreda Hitlera. Urnebesnu igru na rubovima političke korektnosti Drugo more dovodi u suradnji s HNK Ivana pl. Zajca, a riječka će je publika imati priliku pogledati u četvrtak 29. i petak 30. rujna u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, s početkom u 19:30 sati. Ulaznice se mogu nabaviti na blagajni HNK Ivana pl. Zajca, radnim danom od 9 do 19 i subotom od 9 do 13 sati, te na mjestu održavanja predstave sat vremena prije početka. Predstava je na engleskom jeziku. VIŠE…
KRADLJIVCI SLIKA, tehnoburleska
srijeda, 28. rujan, 20 sati @ Omladinski kulturni centar Palach
ulaz besplatan
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Tehnoburleska je nijema komedija tijela, koja se izruguje krutosti društvenih uloga. Nekritički si prisvaja, kopira i priljepljuje ženstvenost, muškost, obiteljske odnose, mačizam i ostale degenerirane društvene uloge koje se nepravedno smatraju normativnima. Kad se Kradljivci slika potpuno razotkriju i uklone svoje društvene halje sloj za slojem, oni ne pronalaze bit, već dolaze do spoznaje da je bit zapravo ništavilo, a izvedene travestije opijum koji život čini podnošljivim. Ta zabavna igra preoblačenja i njihovo ponašanje rezultat je ogromnog seksualnog i tjelesnog oslobođenja od društvenih spona. Zadovoljni eklektičnom bukom medijskih slika, oni rastežu popularne snimke i grizu ih do nezapamćenih oblika koji izazivaju provalu smijeha ili očaja. Kradljivci slika ne tragaju za značenjem, već za užitkom. Jer užitak je hedonističko laštilo kojim premazuju svakodnevne predmete i pretvaraju ih u nešto neobično. Tehnoburleska je sjecište (programskog/kibernetičkog) koda i subjektivnosti, ogoljavanje fizičkog i emocionalnog tijela nedjeljivo povezanog s informacijskom matricom suvremenosti.
“Protkana sam ambivalencijom. Istovremeno sam pravilo i izuzetak, zakon i njegov izopćenik, liječnik i histeričarka. Ne odbijam slike koje me konzumiraju. Ja postajem tim slikama.”
(Mady Schutzman)
Autori i izvođači: Feminalz: Crucial Pink, Mad Jakale, Mathilde Buns, Tristan Bargeld, H.P.D. (hormonal perturbator in decay), Cica-San, Rosa Dolores, Rebellious KITCH Controversy
MC: Ariela
Kostimografija: Urška Recer
Šminka: Tina Prpar (Tinka Pobalinka)
Izbor i originalna glazba: Nova deViator
Oblikovanje svijetla: Urška Vohar, Dan Zrimšek
Video: WNDV
Tekstovi: Saša Rakef, Ariela i Feminalz
Produkcija: Emanat
U suradnji s: Klub Gromka, Maska
Financijska potpora: Ministrstvo kulture Republike Slovenije, Grad Ljubljana
NAZISUPERMENSCHEN – STRAVA UOBIČAJENOG
četvrtak, 29. rujan / petak, 30. rujan, 19:30 sati @ Hrvatski kulturni dom na Sušaku
ulaznice dostupne na blagajni HNK Ivana p. Zajca
predstava se izvodi na engleskom jeziku
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Naci Super Ljudi upošljavaju zbor kako kako bi mogli putovati na glasovima njihovih članova. Zbor je to s anđelima i trubama. Trebali bi pjevati Wagnera, ali znaju samo Verdija. “Koga briga”, misle Supernacisti.
Jer njihov je slogan: napraviti mjesta. A njihova je potreba za svježim zrakom i širokim, otvorenim prostorima moćnija od svake mržnje. Supernacisti kose sve što im stane na put jer shvaćaju da uništenje čini svijet mnogo manje kompliciranim.
Nemaju nacrta ili plana, samo žele napraviti prostor, prazan prostor. Ne žele biti shvaćeni. Svaki pokušaj okrenut u tom smjeru smatraju površnim. Biti neshvaćenima nimalo ih ne brine.
Ništa ne shvaćaju kao stalno stanje stvari i upravo iz tog razloga posvuda vide puteve. I baš zato što posvuda vide puteve, moraju ukloniti sve što im stoji na putu.
Međunarodni izvedbeno-kazališni kolektiv Showcase Beat le Mot od svojeg je osnutka 1997. godine aktivan u raznim umjetničkim područjima, baveći se produkcijom, izvedbama i insceniranjem kazališnih predstava diljem Europe. Zahvaljujući integriranju raznih elemenata iz pop-kulture u svoj rad, poput glazbe, sporta, stripa, kina i televizije, ali i svojem humoresknom pristupu složenim društvenim i političkim problemima, ova četveročlana skupina često privlači pažnju međunarodnih medija. U djelu Postdramsko kazalište jednog od najvećih kazališnih teoretičara današnjice Hansa-Thiesa Lehmanna, Showcase Beat le Mot se spominje kao jedan od međunarodno najpriznatijih suvremenih izvedbenih kolektiva.
Produkcija: Showcase Beat Le Mot
Realizirano uz potporu kazališnog kooperacijskog programa Doppelpass Federalne kulturne fondacije.
Ideja, koncept, scenografija i kostimografija: Showcase Beat Le Mot
Glazba: Albrecht Kunze
Vučica Sharon: Sharon Smith
Kostimi: Tanja Jesek, Clemens Leander
Konstrukcije: Christian Wenzel, Andrej Troimoff
Video: Alexej Tscherny
Grafike: Anne Kube
Rasvjeta: Sebastian Zamponi
Direktor produkcije: Olaf Nachtwey
PROTOK ŽUDNJE
petak, 30. rujan, od 20 sati @ Caffe bar Voyager
ulaz besplatan
rezervacije na petra<at>drugo-more.hr
Lov na ljubav može započeti bilo gdje,
na bazenima, u blizini željezničkih stanica ili na parkiralištima.
Najbolje je krenuti u sumrak, kad su vidljivost i mogućnost orijentacije
smanjeni na minimum.
G. Ferčec, Arkadija
Performans serijal Protok žudnje koncipirаn je kаo zbirkа monologа likovа iz suvremene književnosti koji lutаju grаdom u potrаzi zа zаdovoljenjem – seksuаlnim, intelektuаlnim, egzistencijаlnim. Te priče odjekuju svudа oko nаs: iz stаnovа, hotelа, željezničkih kolodvora i benzinskih crpki, pаrkovа, ulicа, seks shopovа i policijskih stаnicа. One su sve vrijeme prisutne u eteru i sаmo ponekаd аrtikulirаne. Diskurs žudnje precizno mаpirа grаd i poziciju ovih subjekаtа u suvremenom društveno-političkom kontekstu: njihovu kritičnost, refleksivnost i subverziju kаo rezultаte (sаmo)mаrginаlizаcije. Grаd je promаtrаn аli grad istovremeno i promаtrа. Anonimnost gužve i mаse, tаko neophodnu baudelaireovskoj figuri flâneur-a, šetаčа, ovogа putа osiguravaju zvučni zаpisi u formatu аudio vodičа.
Odabrani tekstovi u ovom ciklusu koji tematiziraju cruising, gotovo da zahtijevaju glas koji dopire iz slušalica, tj. koji «čujemo u glavi», kao idealno izvedbeno sredstvo. Glas opisuje prizor koji gledamo, ili koji bi trebali vidjeti, ili izvesti. Ovi tekstovi su opis slike čiji integralni dio postajemo, slike tijela u gradu, koja se istražuje detaljnim, gustim opisivanjem, opserviranjem. Dramaturgija tijela, njegove granice kao jedine sigurne konture realiteta, suočene su sa dramaturgijom grada koji pulsira na ikoničkim mjestima žudnje i zadovoljenja – u ovom slučaju parka, željezničke stanice, javnog prijevoza, taksija, ulice… Tretirani kao cjelina, ovi tekstovi seciraju grad u seriju pornografski krupnih planova, lokacija koje čekaju da budu konzumirane.
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Performans počinje u Caffe baru Voyager (Nikole Tesle 1a, preko puta željezničkog kolodvora), a konzumira/izvodi se na način da publika sluša zvučne zapise tijekom putovanja određenom rutom kroz grad. Svoj termin sudjelovanja u performansu možete rezervirati porukom na e-mail adresu petra<at>drugo-more.hr. Za izvodbu performansa potreban je mp3 plejer ili smart telefon sa slušalicama. Pri rezervaciji termina možete rezervirati i mp3 player ako ga ne posjedujete. Prijevoz do lokacija je osiguran, a performans traje oko 65 minuta.
Koncept i režija: Bojan Đorđev
Tekstovi: Aleksandar Bender, Text with changing parts; Olga Dimitrijević, Samo da se pozdravimo; Goran Ferčec, Kruženje i Arkadija, fragmenti iz Mauzoleja ljubavnika Hervéa Guiberta, i tekst zasnovan na video dokumentaciji Marina Krstačića-Furića.
Glasovi: Dušan Broćić, Senka Bulić, Nataša Marković, Frano Mašković, Aleksandra Stojaković, Miloš Timotijević
Produkcija: Dragana Jovović i Lovro Rumiha
Umjetnički savjet: Siniša Ilić
Snimanje i obrada zvuka: Jakov Munižaba, Lovro Rumiha i Daniel Žuvela
Fotodokumentacija: Ivan Hrkaš
Produkcija: Teorija koja Hoda, Beograd i Centar za dramsku umjetnost, Zagreb
*Performans je inspiriran predstavom Pornografija 1, 2 … 4, segment “Boemi”, Ane Miljanić, izvedenom u kinu Partizan u Beogradu, u produkciji CZKD, 2005. godine.