Kyriaki Goni, The Future Light Cone 2022 installation views Biennale Warszawa 2022. Fot. Bartosz Górka, courtesy of Biennale Warszawa (1)Kyriaki Goni, Svjetlosni stožac budućnosti, Biennale Warszawa 2022.
Foto: Bartosz Górka, ljubaznošću Biennale Warszawa

Svjetlosni stožac budućnosti (2022.) je multimedijalna instalacija atenske umjetnice Kyriaki Goni, u čijem je središtu serija od šest velikih tapiserija pod nazivom Marsovski krajolici, koju prati dvanaest crteža, videi i kocka napravljene od metala volframa.

Tkanjem složenih kozmoloških priča o tehnologiji, istraživanju i kolonijalizmu u spomenute tapiserije, instalacija otvara pažljivu raspravu o aktualnim temama naše sadašnjosti i budućnosti.

Kakvu međuplanetarnu budućnost želimo? Kako istraživanje svemira utječe na sadašnjost planete Zemlje? Što je dugoročnost i kako je ona postala polazište ove instalacije?

Otvorenje izložbe u Galeriji Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka) održat će se u četvrtak, 23. veljače u 20 sati, nakon čega ju je moguće posjetiti do 17. ožujka 2023. Ulaz je slobodan.

Prije samog otvorenja, u četvrtak 23. veljače u 19 sati, umjetnica Kyriaki Goni održat će artist talk u velikoj dvorani Filodrammatice, u kojem će ispričati više o predstavljenoj instalaciji.

Radno vrijeme galerije:
ponedjeljaksubota od 16 do 20 sati

The Future Light Cone_Martian Landscapes 2022©Kyriaki Goni, courtesy of the artistSvjetlosni stožac budućnosti, tapiserija iz serije Marsovski krajolici
© Kyriaki Goni, 2022., ljubaznošću umjetnice

U ovoj instalaciji Kyriaki Goni dijeli s nama neke važne uvide u trenutno stanje istraživanja svemira. U posljednjih nekoliko godina svjedoci smo porasta ekspanzionističke, kolonijalne retorike oko (privatnog) istraživanja svemira. Izlazeći iz antropocentričnih ideologija, Kyriaki nastoji istkati alternativnu priču o odnosu svemira i ljudi kroz jezik, situirana i tradicionalna znanja, te suvremene uvide iz post-kolonijalnih studija.

Ovo će biti druga samostalna izložba Kyriaki Goni u okviru našeg programa (→ Brojeći Mjesečeve kratere).

The Future Light Cone 2022©Kyriaki Goni installation view Warsaw Biennale 2022 Fot. Loukia Goni, courtesy of the artist (11)Kyriaki Goni, Svjetlosni stožac budućnosti,Biennale Warszawa 2022.
Foto: Loukia Goni, ljubaznošću umjetnice

Multimedijalna instalacija Svjetlosni stožac budućnosti razvija se u tri komplementarne osi:

1. Jezik. Javni diskurs o istraživanju svemira od 2016. godine nadalje, s epicentrom u Silicijskoj dolini, usvaja jezik koji zaziva narative i imaginarije kolonijalizma. Takav jezik utječe na sadašnje političke i ekonomske uvjete na planeti Zemlji. Možemo li smisliti novi antikolonijalni jezik za razgovor o istraživanju svemira? Kakvu bi ulogu u tome mogao imati feminizam?

2. Svijet ili krajolik. Kako u znanosti, tako i u znanstvenoj fantastici, istraživanje svemira razvija se oko antropocentričnih pogleda na svjetove i krajolike, koji se istražuju, osvajaju, teraformiraju, oblikuju ili uništavaju ljudskim djelovanjem, koje se opetovano i isključivo stavlja u prvi plan. Drugi svjetovi mogu imati posrednike s „s kojima moramo naučiti razgovarati“ (Haraway, 1991). Pažljivo i obzirno promatranje drugih svjetova moglo bi djelovati protiv reprodukcije kolonijalističke logike ekspanzije. Jesmo li sposobni raspoznati sustave znanja koji postoje izvan ljudskih kozmologija?

3. Ideologija dugoročnosti. Prihvaćen i podržan od strane multimilijunskih tehnoloških kompanija, dugoročni terminizam (eng. longterminism) daje prednost „svemirskom ekspanzionizmu”, naglašavajući nužnost „koloniziranja našeg svjetlosnog stošca budućnosti” kako bismo izbjegli egzistencijalne rizike na zemlji. Pojam svjetlosni stožac budućnosti odnosi se na područje prostor-vremena koje nam je teoretski dostupno. Prema zastupnicima dugoročnosti, naš budući svjetlosni stožac sadrži ogromnu količinu iskoristivih resursa koje čovječanstvo mora iskoristiti za ostvarenje vlastitog prosperiteta. Na koje se načine ovakvo razmišljanje uklapa u nastajuće svemirske ekonomije, ekstraktivizam i politička stajališta?

 


 

KYRIAKI GONI

kyriakigoni.com

Kyriaki Goni je medijska umjetnica koja živi i radi u Ateni. Njezini projekti, ukorijenjeni u digitalnim intervencijama, prostornim instalacijama, pokretnim slikama i spekulativnim maštanjima, propituju alternativne mreže i zajednice, kao i ljudske i ne-ljudske odnose kroz nove tehnologije. Nedavne samostalne izložbe predstavljene su na SixtyEight Art Institute, Kopenhagen; KVOST Art Collection Telekom, Berlin; Onassis Cultural Centre, Atena; Drugo More, Rijeka; Aksioma, Ljubljana. Grupne izložbe uključuju 2. Varšavsko bijenale, 8. Gherdeina bijenale, Ars Electronica, Moderna ljubav, 24. Solunsko fotobijenale, 13. Šangajsko bijenale, Transmediale 2020, 5. Istanbulsko bijenale dizajna, Međunarodno bijenale Trondheim, NVG trijenale Melbourne. Za svoj rad dobila je nagrade i stipendije od Allianz Kulturstiftunga, Goethe Instituta i Bertelmanns Stiftunga, Ars Electronice i Telekoma, Momusa i Artworks Stavros Niarchos Foundationa. Eseje objavljuje u Journals Leonardo MIT, Neural Magazinu i raznim platformama. Goni često predaje kao dio svoje prakse (Sveučilište u Patrasu, AKTO, Nizozemski umjetnički institut itd.). Studirala je likovnu (BA) i digitalnu umjetnost (MA) (Atenska škola likovnih umjetnosti) i socijalnu antropologiju (BA, MSc) (Sveučilište Panteion, Sveučilište Leiden). →→→ Foto: Kyriaki Goni © 2022
Kyriaki on Mars_ The Future Light Cone_Tapestry 200x 185cm Kyriaki Goni©2022_c

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV