Izložba
- Naslov
- Mapiranje kartografije: Suvremeni pristupi planetarizaciji
- Drugo More
- 20. siječnja – 18. veljače 2022.
- Online
- 04. veljače 2022.
Izložba istražuje prakse koje se suprotstavljaju osjećaju onoga što danas smatramo „stvarnim“ prostorom, a koji je zapravo definiran algoritamskim predstavljanjem putem, primjerice, Google karata, satelitskih snimki i drugih tehnologija geografskog označavanja, odnosno opsežnim repertoarom manifestacija prirodnog svijeta kroz njegov digitalni oblik.
Dana 7. prosinca 1972. godine, posada svemirske letjelice Apollo 17 snimila je poznatu fotografiju Zemlje poznatu pod nazivom „The Blue Marble“ (Plava pikula) i ostvarila davni san renesansnih geografa o smanjenju planete Zemlje na objekt prikaza. Zemlja je postala jedna slika, a antropocentrični pogled dobio je novu perspektivu, izgubivši pritom brojne druge. U desetljećima koja su uslijedila, naši „odnosi sa Zemljom“ postali su sve više posredovani tehnologijama i tehnikama vizualizacije, označavanja i kalkulacije, mapiranja, predviđanja i simulacije. Izložbom se stoga nastoji doprinijeti stvaranju novih znanja, okupljanjem projekata koji podrivaju konvencionalne kartografske prikaze i predlažu drugačije odnose prema prostoru i teritoriju, pitajući se na koji način umjetnički projekti mogu potkopati tehnifikaciju prirodnog i kako se naše poimanje „prirodnog“ mijenja posredstvom digitalnih tehnologija.
Predstavljeni radovi istražuju različite manifestacije ljudskih odnosa i našeg planeta, društvene strukture, instrumentalizaciju karata kao oruđa kolonijalizma, te njihovo korištenje kao komunikacijsko oruđe za afirmaciju i kontrolu društveno-prostornih odnosa. Radovi također propituju „univerzalnost“ geografskih karata, govore o sve raširenijoj perspektivi u suvremenom svjetonazoru gdje lokalno djelovanje ima globalni utjecaj, ili pak sagledavaju kartografiju iz perspektive ne-ljudskih aktera.
Na izložbi radove predstavljaju Iman Datoo (UK), Aksiniya Peycheva(Bugarska), Pedro Hurpia (Brazil), Marina Camargo (Brazil), Paula König (Njemačka), Hara Shin (Njemačka), Luka Kedžo (Hrvatska), Monika Gabriela Dorniak (Njemačka), Latent Community (Sotiris Tsiganos i Ionian Bisai), Mari Fraga (Brazil), Hanne Van Dyck (Belgija), Yannis Pappas (Grčka), Matheus da Rocha Montanari (Brazil) i Deborah Mora (Italija).
- Kustosice:
- Collective Rewilding (Sara Garzón, Ameli M. Klein, Sabina Oroshi)
- Asistentica:
- Lauren Fuller
Collective Rewilding je međunarodna neprofitna organizacija koju su 2019. osnovale Sara Garzón, Ameli M. Klein i Sabina Oroshi. Kao kustoski kolektiv i istraživački laboratorij, Collective Rewilding predlaže nova ispitivanja i perspektive prema temama povijesti otpora, razmjene znanja i mreža umjetničke solidarnosti protiv kolonijalnih i antropocenskih struktura moći. Problematizirajući koncept „rewildinga“, odnosno „vraćanja divljine“, skupina se bavi istraživanjem na sjecištu skrbi, ekologije i kustoske prakse.
- Naslov
- Mapiranje kartografije: Suvremeni pristupi planetarizaciji
- Drugo More
- 20. siječnja – 18. veljače 2022.
- Online
- 04. veljače 2022.
Izložba istražuje prakse koje se suprotstavljaju osjećaju onoga što danas smatramo „stvarnim“ prostorom, a koji je zapravo definiran algoritamskim predstavljanjem putem, primjerice, Google karata, satelitskih snimki i drugih tehnologija geografskog označavanja, odnosno opsežnim repertoarom manifestacija prirodnog svijeta kroz njegov digitalni oblik.
Dana 7. prosinca 1972. godine, posada svemirske letjelice Apollo 17 snimila je poznatu fotografiju Zemlje poznatu pod nazivom „The Blue Marble“ (Plava pikula) i ostvarila davni san renesansnih geografa o smanjenju planete Zemlje na objekt prikaza. Zemlja je postala jedna slika, a antropocentrični pogled dobio je novu perspektivu, izgubivši pritom brojne druge. U desetljećima koja su uslijedila, naši „odnosi sa Zemljom“ postali su sve više posredovani tehnologijama i tehnikama vizualizacije, označavanja i kalkulacije, mapiranja, predviđanja i simulacije. Izložbom se stoga nastoji doprinijeti stvaranju novih znanja, okupljanjem projekata koji podrivaju konvencionalne kartografske prikaze i predlažu drugačije odnose prema prostoru i teritoriju, pitajući se na koji način umjetnički projekti mogu potkopati tehnifikaciju prirodnog i kako se naše poimanje „prirodnog“ mijenja posredstvom digitalnih tehnologija.
Predstavljeni radovi istražuju različite manifestacije ljudskih odnosa i našeg planeta, društvene strukture, instrumentalizaciju karata kao oruđa kolonijalizma, te njihovo korištenje kao komunikacijsko oruđe za afirmaciju i kontrolu društveno-prostornih odnosa. Radovi također propituju „univerzalnost“ geografskih karata, govore o sve raširenijoj perspektivi u suvremenom svjetonazoru gdje lokalno djelovanje ima globalni utjecaj, ili pak sagledavaju kartografiju iz perspektive ne-ljudskih aktera.
Na izložbi radove predstavljaju Iman Datoo (UK), Aksiniya Peycheva(Bugarska), Pedro Hurpia (Brazil), Marina Camargo (Brazil), Paula König (Njemačka), Hara Shin (Njemačka), Luka Kedžo (Hrvatska), Monika Gabriela Dorniak (Njemačka), Latent Community (Sotiris Tsiganos i Ionian Bisai), Mari Fraga (Brazil), Hanne Van Dyck (Belgija), Yannis Pappas (Grčka), Matheus da Rocha Montanari (Brazil) i Deborah Mora (Italija).
- Kustosice:
- Collective Rewilding (Sara Garzón, Ameli M. Klein, Sabina Oroshi)
- Asistentica:
- Lauren Fuller
Collective Rewilding je međunarodna neprofitna organizacija koju su 2019. osnovale Sara Garzón, Ameli M. Klein i Sabina Oroshi. Kao kustoski kolektiv i istraživački laboratorij, Collective Rewilding predlaže nova ispitivanja i perspektive prema temama povijesti otpora, razmjene znanja i mreža umjetničke solidarnosti protiv kolonijalnih i antropocenskih struktura moći. Problematizirajući koncept „rewildinga“, odnosno „vraćanja divljine“, skupina se bavi istraživanjem na sjecištu skrbi, ekologije i kustoske prakse.









