Dinamika između zvuka i materijala

No photos available right now.

Please verify your settings, clear your RSS cache on the Slickr Flickr Admin page and check your Flickr feed

Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

Prvobitno predstavljena 2014. godine, nakon čega je gostovala u nekoliko slovenskih galerija i muzeja, te zagrebačkoj Galeriji Močvara, retrospektivna izložba Privremeni objekti i hibridni ambijenti ljubljanskog intermedijskog umjetnika Marka Batiste stigla je i u riječku Galeriju Filodrammatica. Izložba je okupila radove nastale u posljednjih sedam godina umjetnikovog djelovanja, spajajući intermedijske performativne prakse, zvučne i vizualne instalacije te fizičko-osjetilne eksperimente u okolišu zasićenom strojevima, tehnološkim diverzijama i intenzivnim zvukovima.

Umjetnik koji je jedan od radova izloženih u retrospektivi (Paralelne digitalne strukture) još 2009. godine predstavio riječkoj publici u tadašnjem prostoru Molekule, nazočio je otvorenju izložbe 21. siječnja 2016. godine u 19 sati i pred publikom pokrenuo izložene instalacije. Izložba je organizirana u suradnji s ljubljanskim Institutom za suvremenu umjetnost Aksioma i bila je otvorena do 6. veljače 2016. godine.

Pročitajte kritiku izložbe pod nazivom Čista fizika, koju je Jelena Milić napisala za portal Kulturpunkt.hr.

Video-prilog portala Moja Rijeka s otvorenja izložbe

Temeljni operativni princip Batista pronalazi u istraživanju intermedijskih prostora, kako u fizičkom smislu – gdje se zvučni ili vizualni električni signal proizvodi pomoću sučelja kućne izrade – tako i u onom idejnom – poimanjem ljudske percepcije unutar svijeta prožetog elektroničkom komunikacijom i digitalnom tehnologijom. Stvaranjem hibridnih tehnologija, elektromagnetskih ili kemijskih sustava, Marko Batista postavlja izazov mistifikaciji tehnologije i ustaljenom iskustvu njezinog korištenja, istovremeno otvarajući nove načine na koje se o njoj može promišljati. Svojim eksperimentalnim sustavima spomenuti umjetnik spaja različita područja te proširuje polje ljudske osjetilne percepcije i fenomenologije nestabilnih audio-vizualnih sustava u prostoru i vremenu.

  

“Svi Batistini radovi bazirani su na eksperimentima sa zvukom, na prikazivanju modularnosti dinamičnog odnosa između zvuka i materijala. Cijeli proces izgradnje instalacije sam je po sebi jedan veliki eksperiment u kojemu je proces rada otvoren, ne samo u smislu razmatranja ideje nastajanja zvuka, nego i u doslovnom, fizičkom smislu.” (1)

   
Izložba funkcionira kao cjelovito umjetničko djelo pa je gledatelj u prilici da, ovisno o svojem položaju unutar prostora galerije, istovremeno doživi audio-vizualni utisak cjeline i svakog pojedinog modularnog objekta. Što se tiče sadržaja, projekti su na temelju osnovnog “operativnog” principa podijeljeni u tri skupine.

Eksperimentalni sustavi elektromagnetske radijacije i prijenosa informacija bave se istraživanjem vizualnih i zvučnih slika; elektrokemijski sustavi se temelje na preplitanju i međusobnim utjecajima električnih i kemijskih procesa, pri čemu električni impulsi putuju kroz različite fluide i susreću se s nepredvidljivim posljedicama; visokonaponski eksperimentalni sustavi istražuju utjecaj visokog napona koji omogućuje stvaranje specifičnih signalnih arhitektonika, a repetitivne i mutirajuće strukture audio i video elemenata uzrokuju nepredvidljive efekte na raznim psiho-senzornim razinama promatračeve percepcije.

Instalacije otkrivaju specifičan odnos umjetnika prema tehnologiji, koju s jedne strane demistificira korištenjem “low-tech” elemenata i vizualiziranjem njezinih procesa, dok s druge strane uvodi elemente nepoznatog i balanira između kontroliranih i kaotičnih modularnih sustava.

*    *    *

Kako su Batistine instalacije zvučale u zagrebačkoj Galeriji Močvara poslušajte u audio vodstvu koje je za portal Kulturpunkt.hr provela kustosica Ena Hodžić.

 

Također, ovdje možete skinuti besplatnu PDF verziju i naručiti tiskano izdanje knjige Marko Batista: Temporary Objects and Hybrid Ambients (Ljubljana, 2014), u kojoj se autori Jurij Krpan, Andreja Hribernik, Ida Hiršenfelder i Luka Zagoričnik iz različitih perspektiva osvrću na Batistin rad.


  
Izvori: (1) Jagar, Ida. 2015. “Simbioza čovjeka i tehnologije”. Zarez, vol. 407, 24. travanj, http://www.zarez.hr/clanci/simbioza-covjeka-i-tehnologije. 

 

zvijezda

Marko Batista je ljubljanski multimedijalni umjetnik, istraživač zvuka, video eksperimentator i AV performer. Diplomirao je na londonskom Central Saint Martins (University of the Arts London), a u svojem se umjetničkom radu bavi uvrnutim zvukovnim komponentama, procesima video transformacije, mrežnim podacima, hibridnim prostorima, politikama umjetnosti i drugim poljima suvremene medijske umjetnosti. Suosnivač je eksperimentalne multimedijalne skupine Klon:Art:Resistance, a svoja je djela izlagao na festivalima i skupnim izložbama kao što su 10. Međunarodni Istanbulski bienale, Ars Electronica 2008, Cellsbutton#3 Jogjakarta, Zero Gallery/Transmediale Berlin, festival NetAudio London, izložba Device Art Prague, Spajalica/MMSU Rijeka, itd. Više na https://microrobotic.wordpress.com
batista1

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV