Kazalište intimnog tipa
Okupljajući međunarodno priznate izvedbene umjetnike iz Hrvatske, Slovenije i Španjolske, jedanaesto izdanje festivala izvedbenih umjetnosti Zoom održat će se od 17. do 25. listopada na više lokacija u Rijeci: u velikoj dvorani Filodrammatice, u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, na Korzu i riječkom lukobranu, u Ulici Milutina Barača i na jednoj nepoznatoj lokaciji.
Na programu nas očekuju performansi i predstave autorica i autora Nine Kurtele, Davida Espinose, Siniše Labrovića, Pavlice Bajsić Brazzoduro, Neje Tomšič, Marine Petković Liker, Mirana Kurspahića i Rone Žulj, Male Kline i Matije Ferlina. Selektorica ovogodišnjeg programa je umjetnička voditeljica Ganz novog festivala, producentica i kustosica izvedbenih umjetnosti Silvija Stipanov.
Festival se odvija u suradnji sa španjolskom agencijom Acción Cultural Española (AC/E), u okviru suradničkog europskog projekta Create to Connect -> Create to Impact (CtC ->CtI).
NOVO: sva mjesta za pojedine izvedbe su popunjena, niže u rasporedu doznajte za koje izvedbe još primamo rezervacije.
“Sve je naprosto stalo. I taj fakt da sve može stati otvorio je dva paralelna putovanja; jedno, u refleksiju o uzrocima onog što Ivan Krastev naziva već proživljena budućnost prošlosti – sadašnjost koju upravo živimo, i drugo, u zamišljanje budućnosti sadašnjosti koju dakako nikakvim poznatim sredstvima i sposobnostima nismo u stanju predvidjeti. Umjesto očekivanog, priželjkivanog kvantnog skoka u globalnoj (ili, makar europskoj) otvorenosti, solidarnosti i empatiji, zastali smo na prvim granicama naših kuća, općina, županija i država. No, barem smo složno stali. Još jedna stvar nam je, u europskom kontekstu, zajednička – živimo u dobu suviška izbora, pa ipak nedvosmisleno osjećamo da nam se uskraćuje pristup stvarnim izborima koje smatramo presudnima u ljudskom i civilizacijskom smislu. Međutim, ako ćemo uzeti u obzir one koji kažu da restrikcije i ograničenja potiču kreativnost, mogli bismo zaključiti da se nalazimo u potencijalno najpotentnijem razdoblju u skorašnjoj prošlosti. Ako je tomu tako, onda su stručnjaci ovog doba zapravo umjetnici.
Jedanaesto izdanje Zooma, stoga, nije bježalo od zadanosti trenutka. Dapače, ona teritorijalna nas je potakla da se okrenemo nedovoljno razvijenoj suradnji sa zagrebačkom nezavisnom izvedbenom scenom, a granice smo prelazili kako bi predstavili kazalište koje nam danas najviše nedostaje, ono intimnog tipa. Autori ovogodišnjeg festivala propituju uspostavljene sustave vrijednosti, aktualne procese komodifikacije prirode i prirodnih resursa, počela temeljnog društvenog ugovora odnosno dominantne povijesne narative kako bi detektirali neuralgične točke današnjeg društva te pokušali doprinijeti kolektivnom opremanju za eventualno bolje predviđanje budućnosti sadašnjosti sutra.”
Silvija Stipanov
selektorica programa 11. Zoom festivala
Zbog ograničenog broja publike, za sve programe (osim performansa Nine Kurtele i Siniše Labrovića) je potrebna prethodna najava i rezervacija e-mailom na info@drugo-more.hr.
→ Ulaznice za sve predstave u Filodrammatici i Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku prodavat će se po cijeni od 30 kuna, a moći će se kupiti i preuzeti na mjestu izvedbe sat vremena prije početka predstave.
→ Sudjelovanje na performansima Priroda i društvo, Šetanje napuštenosti i Carevo novo uho, kao i ulaz na predstavu Ni prijatelj, ni brat, bit će besplatno.
U nastavku pogledajte detaljan raspored cijelog programa. Detalje o sadržaju, autorima i izvođačima doznajte klikom na “VIŠE”.
RASPORED
Subota, 17. 10. 2020.
Nina Kurtela (HR): “Priroda i društvo”
▫ skriveni performans: nepoznata lokacija u Rijeci, u nepoznato doba dana
▪ sudjelovanje besplatno
David Espinosa (ES): “Moje veliko djelo (ambiciozan projekt)”
▫ dvije izvedbe: 18:00 i 21:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku
Nedjelja, 18. 10. 2020.
Siniša Labrović (HR): “Šetanje napuštenosti”
▫ 10:00 – 13:00, performans @ Korzo i lukobran
▪ sudjelovanje besplatno
David Espinosa (ES): “Moje veliko djelo (ambiciozan projekt)”
▫ dvije izvedbe: 18:00 i 21:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ mjesta za izvedbu u 21 sat su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku
Ponedjeljak, 19. 10. 2020.
Pavlica Bajsić Brazzoduro (HR): “Hoerspiel: mala igra za slušanje (i gledanje)”
▫ 20:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ mjesta za izvedbu su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na hrvatskom jeziku
Utorak, 20. 10. 2020.
Neja Tomšič (SI): “Čaj za petero: Opijumske lađe”
▫ dvije izvedbe: 18:00 i 21:00, vizualni esej i performans @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ za izvedbu u 18 sati ostala je još samo jedna ulaznica
▪ mjesta za izvedbu u 21 sat su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku
Srijeda, 21. 10. 2020.
Neja Tomšič (SI): “Čaj za petero: Opijumske lađe”
▫ dvije izvedbe: 15:00 i 18:00, vizualni esej i performans @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ mjesta za obje izvedbe su popunjena!
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku
Marina Petković Liker (HR): “Ni prijatelj, ni brat”
▫ 20:00, predstava @ privatni stan na Campettu
▪ mjesta za izvedbu su popunjena
▪ ulaz slobodan
▪ izvedba je na hrvatskom jeziku
Četvrtak, 22. 10. 2020.
Miran Kurspahić i Rona Žulj (HR): “Victims4Life – Žrtve za život”
▫ 20:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na hrvatskom jeziku
Petak, 23. 10. 2020.
Mala Kline (SI): “Eden”
▫ 19:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku
Subota, 24. 10. 2020.
Matija Ferlin (HR): “Sad Sam Almost 6”
▫ 19:30, solo predstava @ Hrvatski kulturni dom na Sušaku (Strossmayerova 1)
▪ mjesta za izvedbu su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku
Nedjelja, 25. 10. 2020.
Pavlica Bajsić Brazzoduro (HR): “Carevo novo uho”
▫ tri sesije: 15:00 / 16:00 / 17:00, zvučna šetnja @ Ulica Milutina Barača
▪ sudjelovanje besplatno
▪ na hrvatskom jeziku
O IZVEDBAMA I AUTORI/CA/MA
POVRATAK NA RASPORED ↑
Priroda i društvo
Nina Kurtela (HR)
subota, 17. 10. 2020.
skriveni performans
nepoznata lokacija u Rijeci, u nepoznato doba dana
– sudjelovanje je besplatno
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Gdje nestaje grad? Gdje počinje prostor u kojem vlada netaknuta priroda? Koji su utjecaji različitih okruženja na zadani subjekt, kakvi su njihovi odnosi moći, te gdje vrijede koji sustavi vrijednosti? Koliko je, uz danas aktualne procese komodifikacije prirode i prirodnih resursa, uopće moguće prirodu promatrati kao divljinu i netaknutu sferu u kojoj (ekonomske) kategorije koje je uspostavilo društvo ne vrijede?
…Performans ‘Priroda i društvo’ sastoji se od hodanja koje kreće iz centra urbanog tkiva – glavnog gradskog trga, te prolazi rutom prema rubu grada, sve do šume, pri čemu umjetnica, mapirajući krajolik, ostavlja trag i bilježi prostor kroz koji se kreće. Referirajući se na priču o Ivici i Marici, koju su u doba romantizma kanonizirala braća Grimm, umjesto kamenčića i mrvica kruha po putu ostavlja kovanice čime istražuje mogućnosti oslobađanja od vrijednosti novca s obzirom na promjenu okoliša kroz koji hoda. Na području grada, posebice gradskog centra koji na simboličkoj razini predstavlja ekonomsku i političku moć, novčići imaju svoju razmjensku vrijednost, dostupni su bilo kome i otvaraju prostor interakcije. Na periferiji, gdje urbani prostor postepeno nestaje, vrijednost novca dovodi se u pitanje, da bi na kraju, u šumskom krajoliku, mogla biti potpuno poništena, barem na simboličkoj razini, iako ne nužno i na stvarnoj… (N.K.)
Performans Priroda i društvo prvi put je izveden 2014.g. u Zagrebu u produkciji BLOK-a za Urbani festival.
POVRATAK NA RASPORED ↑
Moje veliko djelo (ambiciozan projekt)
David Espinosa (ES)
ČETIRI IZVEDBE:
subota, 17. 10. 2020.
u 18:00 h
u 21:00 h
nedjelja, 18. 10. 2020.
u 18:00 h
u 21:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Uz neograničen budžet, najveće kazalište na svijetu, tristo glumaca na pozornici, vojni orkestar, rock bend, životinje, automobile i helikopter, Moje veliko djelo visokobudžetna je produkcija u kojoj se nije razmišljalo o trošku i gdje su se ostvarivale sve ideje koje su Davidu pale na pamet, bez obzira na cijenu, uz neograničena sredstva i umjetnički tim na raspolaganju. Razmišljajući kao da postavlja predstavu u stvarnoj veličini, a zapravo je postavljajući u omjeru 1:87, David uspijeva stvoriti minijaturni teatar epskih razmjera. Testirajući granice kazališta te produbljujući interes prošlih projekata prema ideji izvođenja, Moje veliko djelo projekt je koji preispituje produkciju visokobudžetnih umjetničkih ostvarenja, kolosalnih predstava izgrađenih na obmanama i smicalicama upitne umjetničke vrijednosti.
Ideja i režija: David Espinosa
Izvedba: David Espinosa /Cia. Hekinah Degul
Suradnja: Africa Navarro
Zvuk i glazba: Santos Martinez / David Espinosa
Scenografija: David Espinosa / Air Models and Architecture Projects
Produkcija: El Local E.C. / C.A.E.T., u suradnji s Odjelom kulture Generaliteta Katalonije i I.N.A.E.M – Ministarstvo kulture
Distribucija: M.O.M. – El Vivero (subvencija projekta: program Artist in Residence, Bilbaoeszena)
Događanje u Rijeci ostvareno uz pomoć stipendije za mobilnost pod nazivom Programme for the Internationalisation of Spanish Culture (PICE) koju daje državna organizacija Acción Cultural Espanola (AC/E).
POVRATAK NA RASPORED ↑
Šetanje napuštenosti
Siniša Labrović (HR)
nedjelja, 18. 10. 2020.
10:00 – 13:00 – performans
Korzo i lukobran
– sudjelovanje je besplatno
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Temeljni odnos koji čini društvo, posebno ako pretendira biti “dobro”, jest solidarnost, uzajamnost. U njegovoj srži izrečeno je djelatno obećanje da ćemo ostati jedni uz druge i kada onaj drugi postane teret. Izdaja takvog obećanja ili dogovora ostavlja nas devastiranima. Osjećamo se napuštenima. Biti napušten posebno je bolno za domaće životinje jer su ovisne o čovjeku. Apsolutna napuštenost jest napuštenost psa, i zbog njegove vjernosti, i zbog nemogućnosti da opet stane na vlastite noge.
Bliski napuštenim psima napušteni su radnici koji su izgubili posao uslijed tehnoloških i ekonomsko-političko-mafioznih tranzicija, ostavljeni da se snalaze sami. Ako su mlađi, još se nekako i mogu snaći, početi iznova. Oni stariji najčešće su odbačeni kao neželjeni teret i beskorisni višak. Stari pas teško uči nove trikove.
POVRATAK NA RASPORED ↑
Hoerspiel: mala igra za slušanje (i gledanje)
Pavlica Bajsić Brazzoduro (HR)
ponedjeljak, 19. 10. 2020.
20:00 – predstava – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku
Foto: Stephany Stefan / Drugo more (Flickr galerija)
Hoerspiel: mala igra za slušanje (i gledanje) Pavlice Bajsić Brazzoduro je predstava radiofonijskog teatra u spomen na Zvonimira Bajsića i Antu Perkovića, koja govori o samim počecima radija, o vremenu kada su tada vrlo popularne radio-drame išle uživo iz studija, s glumcima, glazbenicima i maherima za rekonstrukciju potrebnih šumova i atmosfera. Zadivljena a ponekad i sumnjičava publika se tih večeri okupljala oko radio-aparata, tog bežičnog misterija, kao nekada oko ognjišta, uhom naslućujući a u glavi stvarajući jedan sasvim novi svijet. Osim kao jedinstvena kazališna priča o radiju samom, “malim ljudima unutar radijske kutije”, Hoerspiel na jedan neobičan način evocira i duh Zagreba u vrijeme između dva svjetska rata, ali i kasnije.
I dok je 1973. godine, u dokumentarnoj radio-drami Ad Libitum, Zvonimira Bajsića i suradnika, jedna baka izrazila želju da ljudi koje ona čuje na radiju izađu od tamo i dođu podijeliti ručak s njom, u Hoerspielu radio poziva vas da uđete u njega. Bez ručka, ali uz čašicu domaće rakije.
Dramaturgija i režija: Pavlica Bajsić Brazzoduro
Izvode: Jelena Miholjević, Sven Medvešek, Ivana Starčević Rushaidat, Matija Antolić, Ljubica Letinić, Dino Brazzoduro, Nina Bajsić/Jasmina Bojić, Ivan Zelić/Ivor Plužarić/Dalibor Piskrec i Pavlica Bajsić Brazzoduro uz snimke glasova Ante Perkovića i Zvonimira Bajsića
Glazba: Dino Brazzoduro
Oblikovanje svjetla: Marino Frankola i Sara Bundalo
Grafički dizajn: Joško Gamberožić i Klasja Habjan
Producentica: Katarina Grgić
POVRATAK NA RASPORED ↑
Čaj za petero: Opijumske lađe
Neja Tomšič (SI)
15 komada keramike, vizualni esej i performans
ČETIRI IZVEDBE:
utorak, 20. 10. 2020.
u 18:00 h – još samo jedna ulaznica!
u 21:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
srijeda, 21. 10. 2020.
u 15:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
u 18:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Baveći se kolonijalnom trgovinom drogom kao sredstvom kolonizacije, ova serija čajne keramike nastoji intervenirati u saznanja o trgovini drogom kao načinu akumulacije kapitala koji je imao snažan utjecaj na oblikovanje političkih odnosa. Tih 15 komada keramike Čaja za petero predstavlja niz povijesnih ličnosti, tvrtki i zbivanja od sredine 18. do konca 19. st. Radi se o dodatku postojećim tumačenjima povijesti koja drukčije iščitavaju kolonijalnu arhivsku građu, uključujući ulogu trgovine drogom i njeno prisustvo danas.
Projekt se ostvaruje kroz pet setova ručno bojane čajne keramike po uzoru na tradicionalne kineske gongfu setove. No, djelo Čaj za petero preuzima oblik happeninga, rituala ceremonije čaja. Kroz njega, umjetnica Neja Tomšič pripovijeda istinite priče o zaboravljenim epizodama sage o kineskom snu koja je iznjedrila sukob, kolonizaciju i razvoj kapitalizma. Kako se razvija priča o opijumskim brodovima, čajni ritual razotkriva poimanje dalekosežnih posljedica trgovine čajem i opijumom na političku sliku današnjeg svijeta.
Neja radi i kao kustosica i producentica te je suosnivačica MoTA-e (Muzej tranzitorne umjetnosti), istraživačke i producentske platforme iz Ljubljane posvećene tranzitornoj umjetnosti. Živi i radi u Ljubljani u Sloveniji.
Koncept i slikanje: Neja Tomšič
Keramika: Anja Slapničar
Soundscape: Gašper Torkar
Čaj: Zisha, Wandering Art Tea Academy
Produkcija: MoTA – Museum of Transitory Art
Produkcija od 2018.: Glej Theatre
POVRATAK NA RASPORED ↑
Ni prijatelj, ni brat
Marina Petković Liker (HR)
srijeda, 21. 10. 2020.
20:00 – predstava – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
privatni stan na Campettu
– ulaz besplatan / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Nalazimo se u jednom stanu.
Našem, nečijem, ničijem.
Pogled kroz prozor otkriva zelenilo koje nikako ne odustaje od ljeta. A možda ga i ne vidimo, jer je mrak.
Povremeno zatreperi svjetlo lampica, opet pripadajućih drugom dobu.
U jednom stanu dvije žene razgovaraju. I ne razgovaraju.
Supostoje.
Nataloženi tragovi nekih prošlosti umjesto prašine lebde nad praznim policama.
Tuđi? Njihovi? Naši, zajednički?
Svaku je prošlost moguće utrpati u plastičnu vrećicu. Ili džepove kaputa.
Pa ipak, ponekad u stanu za njih nema dovoljno mjesta.
Predstava se nastavlja na dosadašnja izvedbena istraživanja Marine Petković Liker, ali na drukčiji način ispituje izvedbenost bivanja, sudoživljavanja, suosjećanja i suigre. Priča se fragmentarno gradi u nekoliko slojeva rastvarajući intimne i društvene odnose jedne manje obiteljsko-susjedske zajednice od koje nije ostalo ni prijatelja ni brata.
Suigra različitih elemenata izvedbe – glumačke igre, odnosa s publikom, prostora, vremena, zvukova, videoprojekcija – gradi atmosferu koja postaje sudionikom predstave i razotkriva se kao razlučiva esencija intimne, društvene i političke stvarnosti koju gradimo i kojom smo ograđeni.
http://cetveroruka.hr/o-nama/marina-petkovic-liker/
Autorica i redateljica: Marina Petković Liker
Dramaturginja: Maja Sviben
Snimateljica: Eva Kraljević
Montažer zvuka: Luka Gamulin
Voditelj tehnike: Tomislav Božić
Glumice: Lada Bonacci i Aleksandra Naumov
POVRATAK NA RASPORED ↑
Victims4Life – Žrtve za život
Miran Kurspahić i Rona Žulj (HR)
četvrtak, 22. 10. 2020.
20:00 – predstava
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Deset godina nakon prvih, gotovo kultnih Žrtava zemljopisa, originalni postav vraća se na pozornicu u novom nastavku: Victims4Life – Žrtve za život. Iskusniji su i stariji. Jedni su okusili europski svijet suvremenog teatra i progresivan riječki Frljićev režim, dok su se drugi odali oglašavanju, sapunicama i ukazivanju na eventima. Samo jedna stvar ostala je ista: Žrtve su i dalje gladne pripadanja. Samo, ovog puta, ne dalekoj Europi i njezinom dekadentnom ukusu. Ovog puta, moraju se svidjeti domovini i spremni su na sve da to i dokažu. Obraćajući se publici kao fiktivnim ravnateljima/-icama kazališta, Miran, Sven i Dean provode publiku kroz proces postavljanja podobnog komada. Preispitujući novu kulturnu paradigmu i duh vremena, strmoglavljuju se niz tobogan vlastitih predrasuda. Autoironično, Victims4Life – Žrtve za život zabavit će gledatelja, ali ga i natjerati da se zapita o vlastitoj poziciji u društvu i vlastitim mehanizmima povlačenja.
Rona Žulj (1985.) je dramaturginja i suradnica na većini Kurspahićevih predstava, s ulogom uokvirivanja tog niza osjetljivih tema u precizne scenske strelice koje pogađaju biti bez puno štete na okolnom tkivu dramskog tijela. 2018. Rona Žulj i Miran Kurspahić pokreću umjetničku organizaciju Rebel pod čijim krovom djeluju.
Tekst: Miran Kurspahić i Rona Žulj
Režija: Miran Kurspahić
Dramaturgija: Rona Žulj
Autor video materijala: Vanja Vascarac
Izvođači: Sven Jakir, Dean Krivačić i Miran Kurspahić
Produkcija: Kazališna družina Rebel
Koprodukcija: Festival Ganz nove Perforacije (Domino)
POVRATAK NA RASPORED ↑
Eden
Mala Kline (SI)
petak, 23. 10. 2020.
19:00 – predstava
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku
Foto: Petra Šporčić / Drugo more (Flickr galerija)
EDEN suprotstavlja dva svijeta koja su istovremeno prisutna u susretu izvođača i publike. Ovdje i sada kazališnog susreta suprotstavlja se carstvu slika koje lebde u prostorima unutar, izvan i između tijela. Radeći s ovim slikama kroz lik klauna, EDEN sudara suprotnosti te razigrano i sa smislom za humor uprizoruje paradokse. EDEN nije blaženo stanje odmora. EDEN je mjesto ozdravljenja sa žiletom.
Mala Kline je 2012. godine s predstavom EDEN na festivalu Gibanica osvojila je nagradu Gibanica za najbolju predstavu po izboru publike te nagradu Ksenija Hribar za najbolju koreografkinju.
Koncept, kreacija i izvedba: Mala Kline
Prostor i svjetlo: Petra Veber
Glazba: Alen i Nenad Sinkauz
Aranžman pjesama: Luka Ropret
Zvuk: Sašo Kalan i Luka Ropret
Pomoć (podrška) i treniranje: Lucija Barišić i Adriana Josipović
Savjetnica: Andrea Božić
Tehnički direktor: Luka Curk
Izvršni producent: Žiga Predan
Fotografije: Thomas Lenden
Dizajn: atelje.Balant
Produkcija: DasArts Amsterdam, Pekinpah – Kink kong i E.P.I. center
Koprodukcija: Kino Šiška, Studentski centar u Zagrebu – Kultura promjene – Teatar &TD, EN-KNAP /Španski borci
Partneri: Narodni dom Maribor, SON:DA
Podrška: Ministarstvo kulture RS, Ministarstvo obrazovanja, znanosti, kulture i sporta RS, Grad Ljubljana
Predstava je dio međunarodne produkcijske mreže Modul dance.
POVRATAK NA RASPORED ↑
Sad Sam Almost 6
Matija Ferlin (HR)
subota, 24. 10. 2020.
19:30 – predstava – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
Hrvatski kulturni dom na Sušaku (Strossmayerova 1)
– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
U svojoj solo predstavi Sad Sam Almost 6, Matija Ferlin želi istražiti um djeteta koji nije kondicioniran ni sa čime, čak niti vlastitom egzistencijom. Tijekom odrastanja svijest o postojanju stvara brojne ‘terorizirajuće’ činjenice koje su rezultat društvenih uvjeta i stega. Svi izmišljeni karakteri iz djetinjstva postaju neprijatelji. Činjenica da moramo odrasti rezultira nesavršenostima koje čine naše živote i načine postojanja specifičnima i individualnima.
Koncept i izvedba: Matija Ferlin
Dramaturgija: Katja Praznik
Scenografija: Artikl, Silvio Živković
Kostimi: Artikl
Oblikovanje svjetla: Urška Vohar, Saša Fistrić
Suradnici: Alexandar Nussbaumer, Mauricio Ferlin, Maja Celija, Maja Delak
Projektna koordinatorica: Sabina Potočki
Produkcija: Emanat Institute, Ferlin d.o.o.
Koprodukcija: Chez Buswick, New York, Bunker – Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
Financijska podrška: Istarska županija, Ministarstvo kulture Republike Slovenije
Podrška: Tanzquartier Wien & KulturKontakt Austria (program artist-in-residence)
POVRATAK NA RASPORED ↑
Carevo novo uho
Pavica Bajsić Brazzoduro (HR)
nedjelja, 25. 10. 2020.
TRI SESIJE: 15:00 / 16:00 / 17:00 – autorski projekt zvučne šetnje
Ulica Milutina Barača
– sudjelovanje je besplatno / rezervacije i dodatne upute na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku
Foto: Petra Šporčić / Drugo more (Flickr galerija)
Zvučna šetnja Rijekom smišljena kao potraga za izvjesnim Josipom Carom, članom posade broda Carpathia, jednim od deset brodova redovne linije Rijeka – New York koji je prevozio europske migrante u vrli Novi svijet. Ta riječka flota s početka prošlog stoljeća, bila je iz daljine prepoznatljiva po crvenim dimnjacima s crnom vrpcom pri vrhu, te bijelom razdjelnom linijom između crnog i crvenog dijela trupa. Baš je Carev brod, Carpathia, na povratku iz New Yorka, u kobnoj noći 15. travnja 1912. g. zaprimio SOS signale s najpoznatijeg potonulog broda u svjetskog povijesti.
Kazalište na soundwalk način, šetnja na radiofonijski način, radio kao potraga za blagom, sve su to mogući opisi ovog autorskog projekta koji će riječki urbani krajolik pretvoriti u scenografiju za potrebe fantazije svojih šetača. Vođeni glasom u slušalicama, šetači će u susretu s prostorom i samima sobom, izmaštati oku nevidljivo ruho ove povijesne pomorske drame u kojoj su riječki pomorci odigrali spasilačku ulogu.
Otpuhujući tako prašinu s pojasa za spašavanje s Titanica kojeg je Josip Car prije više od stoljeća donio u Rijeku a koji se čuva u Pomorskom i povijesnom muzeju, tražimo njegova nova značenja u svjetlu današnje migrantske stvarnosti.
(Foto: Petar Milić)
*Za praćenje izvedbe potreban je mobitel. Molimo ponijeti vlastite slušalice.
Koncept: Jakob Hüfner i Pavlica Bajsić Brazzoduro
Tekstovi i glas na snimkama: Pavlica Bajsić Brazzoduro
Izvode uživo: kantautorica Nina Bajsić, violinistica Jasmina Bojić i studenti Glume i medija APURI
Oblikovanje zvuka: Dino Brazzoduro
Program festivala održat će se u skladu s preporučenim mjerama za sprječavanje zaraze koronavirusom. Broj posjetitelja na izvedbe u zatvorenim prostorima je ograničen, a sjedeća mjesta bit će dovoljno međusobno udaljena. Posjetitelji su pozvani da održavaju odgovarajuću međusobnu udaljenost, dezinficiraju ruke i obavezno nose zaštitnu masku za lice.
ZOOM FESTIVAL 2020
Koncept festivala: Davor Mišković
Selektorica programa: Silvija Stipanov
Produkcija: Vanda Velagić i Petra Corva
Asistenti/ce produkcije: Dubravko Matanić, Daria Morosin, Ivana Katić
Tehničko vodstvo: Cyclorama d.o.o.
Grafičko oblikovanje: Ana Tomić & Marino Krstačić-Furić
Fotografkinja: Tanja Kanazir
Informacije i rezervacije: info@drugo-more.hr