Borba za svijet jednakosti i globalne povezanosti

Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

Na koji je način tišina povezana s bučnim komunikacijskim kanalima današnjice? Koliko smo svjesni “glasova” koji ostaju izvan naših “tokova” informacija? Koja je moguća veza između rata u Siriji, rasprava o privatnosti u Europi i kineskih internet kafića? Ovim su se pitanjima bavili umjetnici Christoph Wachter i Mathias Jud, koji su u razgovoru s kustosicom Daphne Dragona predstavili svoj rad.

Razgovor se održao na engleskom jeziku u velikoj dvorani Filodrammatice (Korzo 28/1) u utorak, 29. kolovoza 2017.

 

Rođeni u Zurichu i s trenutnim prebivalištem u Berlinu, umjetnici su sudjelovali na brojnim međunarodnim izložbama i osvajali mnoge nagrade diljem svijeta. Veliko zanimanje u globalnim razmjerima pobudili su projektima picidae (od 2017.), New Nations (od 2009.) i qaul.net (od 2012.), koji polazeći od principa otvorenog koda razotkrivaju postojeće oblike cenzure na internetu i ugrožavaju procese gomilanja političke moći. Alati koje su umjetnici ostavili u nasljeđe korišteni su od strane zajednica i aktivista u SAD-u, Europi, Australiji te u zemljama poput Sirije, Tunisa, Egipta, Irana, Indije, Kine, Tajlanda i Sjeverne Koreje. Iako je Vijeće Europe 2012. godine nagradilo njihov projekt Hotel Gelem, ne dijele svi oduševljenje njihovim radom – od 2013. godine zabranjen im je ulazak u Kinu!

 


Mathias Jud na TED konferenciji u Londonu 2015. godine

Društveni i kulturni mehanizmi isključivanja bili su početna točka mnogih njihovih projekta. Razvijajući open source alate, surađivali su sa brojnim zajednicama i aktivistima i tragali za novim mogućnostima povezivanja izvan granica nadzora i kontrole. Svojim su platformama prokazali ograničenja i isključujući karakter onoga što smatramo umreženim svijetom, dok su razvojem neovisnih zona komunikacije doveli u pitanje vrhovnu moć dominantnih infrastruktura.

Umjetnici su ponudili opći pregled zabačenih i skrivenih dubina mreže, s naglaskom na potrebu proučavanja naših trenutnih uvjeta za komunikaciju kako bismo mogli svladati prepreke i povezivati se izvan granica našeg postojećeg svjetonazora kojeg uvelike oblikuju algoritamski filteri.
 
 

Razgovor je vodila Daphne Dragona, kustosica iz Atene koja također trenutno živi i radi u Berlinu. Pridruživši se timu 2015. godine, Dragona je zadužena za organizaciju konferencijskog dijela berlinskog festivala medijske umjetnosti i digitalne kulture transmediale. U suradnji s brojnim institucijama priređuje izložbe, konferencije, radionice i druge događaje. Projekti koje je ostvarila ili sudjelovala u njihovom nastanku su Tomorrows: Urban Fictions for Possible Futures (Atena, Onassis Cultural Center, 2017.), New Babylon Revisited (Atena, Goethe Institut Athen, 2014.), Home/s (Atena, Goethe Institut Athen i Benaki Museum, 2013), Afresh: A New Generation of Greek Artists (Atena, ΕΜSΤ, 2013.), Mapping the Commons, Athens (Atena, EMST, 2010.) i Homo Ludens Ludens (Gijón, Laboral, 2008.). Posebno zanimanje u svojem radu pridaje umjetničkim praksama i metodologijama koje izazivaju suvremene obrasce moći. Doktorirala je na Fakultetu komunikacijskih i medijskih studija Sveučilišta u Ateni, a njezini su članci objavljivani u različitim zbornicima, časopisima i katalozima izložbi.
daphne dragona

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV