O predstavi:

Godine 1965. francuski filozof i kritičar totalizirajućeg društva spektakla Guy Debord patentirao je Igru rata, poznatu i kao Kriegspiel, koju je izumio deset godina ranije. Knjigu Kriegspiel prvi je put objavila 1987. godine nakon smrti Gérarda Lebovicija izdavačka kuća koja još uvijek nosi njegovo ime, kao niz grafičkih bilješki koje predstavljaju sve poteze dvaju protivnika (Guyja Deborda i Alice Becker-Ho), upotpunjenih kratkim komentarima koji opisuju namjere i ishod svakog napada i uzvrata. Knjiga je podnaslovljena “Bilješke niza položaja svih snaga tijekom igre” i osnovno je nadahnuće ovog umjetničkog projekta. U to je vrijeme distribuirana i osnovna verzija ove “dijalektike svih sukoba” koja dovodi u igru operacije dvije vojske istih snaga, a svaka nastoji, manevrima i bitkama, uništiti svojeg protivnika. Svaka strana mora štititi unutar teritorija koji zauzima svoje izvore i držati sve linije komunikacije otvorenima. Svi taktički i strateški odnosi utjelovljeni u igri u skladu su s principima koje je postavila Clausewitzeva teorija rata, utemeljena na klasičnom ratovanju 18. stoljeća i dalje razvijena u razdoblju Francuske revolucije i Carstva. Clausewitzeve ideje iz knjige Pohod na Francusku iz 1815. godine, da se u cjelokupnoj strateškoj kritici treba točno postaviti na stajalište sudionika, nadahnule su već 1967. godine Debordovo Društvo spektakla, teorijsku knjigu za Situacionističku Internacionalu i kritičku teoriju neuspjele revolucije 1968. Situacionistička internacionala s glavnim političkim i umjetničkim strategom Guyjom Debordom, bila je međunarodna skupina političkih i umjetničkih agitatora za radikalne društvene promjene, čiji je kritički projekt zastarijevanja umjetnosti rezultirao isključenjem umjetničke frakcije iz programa, a ubrzo i samouništenjem 1972. godine.  Osnovna je misao Debordovog Kriegspiela da svi elementi neprijateljske igre, kao i njihovo kretanje moraju biti u otvorenim linijama komunikacije.

Naša strateška igra stvara nove linije komunikacije između situacionističke teorije i umjetničke prakse tijekom boravka Living Theatera u Parizu 1960-ih.

Damir Bartol,  rođen 1957.  u Zagrebu , diplomirao je komparativnu književnost i filozofiju na Filozofskom fakultetu. Tijekom studija sudjeluje u radu neoavangardne studentske kazališne grupe Kugla Glumište. Kao DB Indoš-Kuća ekstremnog muzičkog kazališta, tijekom 1990-ih, ostvaruje niz projekata i gostovanja u svijetu s raznim stranim i domaćim umjetnicima. Od 2005., u koprodukciji s Kulturom promjene – Teatar ITD i autorskom suradnjom s Tanjom Vrvilo realizira  više predstava. Sudjelovao je na raznim međunarodnim festivalima u zemlji i inozemstvu. U bivšoj alatnici tvornice Jedinstvo pokrenuo je radionicu i izvedbeni prostor pod naslovom  Parainstut Indoš. Stalni je suradnik Teatra ITD i Centra za dramsku umjetnost iz Zagreba, voditelj radionice „Puh“ – Kultura promjene SC i radionice „Artikulacije“ sa studentima ALU-Zagreb, participacija u SPROUT projektu – Galerija SC.  Dobitnik je prve nagrade na 05. T-HT-MSU natječaju za Šahtofon. Više na: www.mi2.hr/indos/

Tanja Vrvilo, izvođačica i filmologinja, diplomirala je glumu na ADU-u Zagrebu, na poslijediplomskom studiju književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Kao koautorica i izvođačica radi s neoavangradnim performerom Damirom Bartolom – Indošem / Ekstremnim muzičkim kazalištem i alternativnim umjetnicima Zlatkom Burićem te s Bacačima Sjenki. Osnivačica je i umjetnička direktorica filmološkog kustoskog festivala-simpozija Filmske mutacije: festival nevidljivog filma. Prevodi i piše tekstove o filmu i kazalištu, kustosica je brojnih filmskih programa.

Igraju: Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo, Helge Hinteregger, Ivan Marušić-Klif

Grlena glazba: Helge Hinteregger

Nadzorne slike: Ivan Marušić-Klif

Šahtofonija: Damir Bartol Indoš

Svjetlo: Damir Kruhak

Produkcija: DB Indoš-ekstremno muzičko kazalište

Prva igra: Muzički bijenale Zagreb, 12. travnja 2011.

Gostovanje predstave na Zoom festivalu realizirano je kroz platformu Clubture.

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV