Predstava je na engleskom jeziku.
LIGNA
Grupa Ligna osnovana je 1997. godine, a čine ju medijski i izvedbeni umjetnici Ole Frahm, Michael Hueners i Torsten Michaelsen, koji od 1990-ih rade na neprofitnoj radio postaji u Hamburgu. Sve njihove predstave povezuje odnos prema publici, publika je kolektiv producenata koji utječe na razvoj samog performansa i omogućava događaje koji su neočekivani i koji utječu na regulaciju izvedbenog prostora.
O predstavi:
Nakon šoka proživljenog Prvim Svjetskim ratom te konačnim slomom buržoaskog koncepta umjetnosti, mnogi su umjetnici tražili nove funkcije svoje umjetnosti, nove odnose prema životu i zajednici. Taj modernistički impuls proizlazi iz iskustava fašizma i represije staljinizma. Predstava The New Man (Novi čovjek) grupe LIGNA istražuje četiri različita faktora od kojih je četvrti presjek prva tri. Bertolt Brecht razvija tzv. poučne komade, odnosno Lehrstücke u kojima gestikulacije, društveni statusi pa i društvo u cjelini igraju važnu ulogu. Plesač Rudolf von Laban predlaže Bewegungschöre, odnosno zborove kretanja, u kojima vibracije kolektiva raspršuju samu moć. Redatelj Wsewolod Meyerhold u Sovjetskom Savezu eksperimentira s biomehaničkim vježbama za glumce kako bi im obnovio tijela i na taj način postigao novu vrstu subjektivnosti, te konačno komičar Charlie Chaplin koji nailazi na sve te utopijske vizije i njihova obećanja.
The New Man je predstava bez glumaca i pozornice. Nema se što vidjeti osim aktivnosti posjetitelja, koji slušaju radio dramu koja se bavi s već spomenuta četiri estetska faktora i predlaže gestikulacije i pokrete prema različitim nacrtima novoga čovjeka. No publika ne sluša istovremeno istu stvar, već je podjeljena u grupe u kojima svaka grupa petnaest minuta sluša jedan od četiri faktora. Nakon petnaest minuta program se mijenja i uloga prelazi na drugu grupu. Na kraju svaka grupa odsluša i testira sve faktore. Igraju istu predstavu četiri puta, ali u različitim ulogama i istovremeno su i glumci i promatrači. The New Man traži da se gestikulacije i pokreti pretvore u javnu, kolektivnu stvar.
The New Man je predstava u trećem licu koja iskorištava dekonstrukciju gestikulacije te iznova propituje estetske paradigme Brechtova Lehrstücka. Nada, da će sve društvene institucije, koje su trenutno raštrkane, pronaći svoje mjesto, živi između različitih pozicija predstave.
Gostovanje ove predstave omogućio je Goethe Institut Kroatien