Nastavši u okviru programskog pravca Dopolavoro projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, projekt Shema stvari američke umjetnice Jennifer Lyn Morone omogućuje nam pogled u svakodnevicu nekolicine likova koji žive u poželjnom post-radničkom svijetu. Ova interaktivna i višekanalna video instalacija temelji se na zaključcima do kojih je umjetnica došla kroz razgovore sa stručnjacima iz područja znanosti, tehnologije i politike, i suradnjom s polaznicima radionice pisanja priče na temu kako bi budućnost mogla izgledati…

U nastavku doznajte kako se projekt razvijao i gradio, od ideje do izvedbe.

RADIONICA ZAMIŠLJANJA POST-RADNIČKOG SVIJETA

lipanj 2019.

The Scheme of Things - Making Of...

Projekt je započeo javnim pozivom na sudjelovanje u radionici pisanja priče i zamišljanja mogućeg svijeta budućnosti bez posla i rada, koja se održala u Filodrammatici u lipnju 2019. godine. Polaznici radionice smišljali su priče o alternativnoj sadašnjosti u kojoj bi željeli živjeti, izgrađujući svijet u kojem je rad stvar prošlosti i smještajući u njega vlastite likove.

Polaznici su koristili alate i tehnike oblikovanja priče, izgradnje svijeta i spekulativne fikcije u svrhu stvaranja scenarija o tome kako bi mogao izgledati poželjni post-radnički svijet. Pritom cilj nije bio u zamišljanju distopija, utopija ili dalekih budućnosti, već svijeta u kojem bismo željeli živjeti, a da je moguć već danas.

Tom je prilikom Morone o svojem projektu razgovarala s novinarkom portala Moja Rijeka

 

 
…i novinarem Novog lista:

(klik na sliku za cijeli članak)

 

Polaznici radionice su bili pozvani da nastave razvijati svoje likove i radnje, s mogućnošću da postanu dio većeg suradničkog projekta u kojem bi se njihove zamisli uključile u video rad.

 

U POTRAZI ZA LOKACIJAMA

studeni 2019.

Prije samog snimanja, bilo je potrebno zaviriti u najskrivenije kutke Rijeke kako bi se pronašle primjerene lokacije.

 

SNIMANJE VIDEA

siječanj i veljača 2020.

 
Nakon mjeseci provedenih u razradi scenarija, potrazi za lokacijama i okupljanjem snimateljske i glumačke ekipe, snimanje je krajem siječnja napokon moglo početi.

Snimateljska ekipa: Jennifer Morone, Sara Salamon, Leo Kirinčić, Vanda Velagić, Ivo Vičić Arexx, Koviljka Ljuština, Ivan Vranjić, Luka Rodela

Glumci: Zdravko Tovilović, Vanda Velagić, Martin Grđan, Nebojša Zelič, Sendi Bakotić, Anja Sabol, Adam Vukelić, Tonka Mršić, Mia Rukavina, Fiko, Andrej Kljun, Ana Maria Štefanac, Denis Kirinčić i mladi polaznici Kazališne radionice Malik  

 
Ovako je bilo na snimanju:  

 
[Prvi dan – Vijesti]

Day 1 - News Report

Prije početka snimanja, Jennifer Lyn Morone, Sara Salamon i Koviljka Ljuština pripremile su set za studio Vijesti, koje je čitala Vesna (Mia Rukavina), iz kojih se mogu naslutiti neke značajke ovog post-radničkog svijeta.

Day 1 - News Report Day 1 - News Report Day 1 - News Report Day 1 - News Report  

 

[Drugi dan – Bazen Školjić]

Day 2 - The Pool

Snimanje je nastavljeno u napuštenom bazenu na Školjiću, gdje su Nora i Anamarija (Vanda Velagić i Tonka Mršić) razgovarale o neplaniranoj trudnoći i izboru u društvu u kojem je svima omogućeno zadovoljavanje svih osnovnih potreba, a odgovornost o odgoju djece dijeli cijela zajednica.

Day 2 - The Pool Day 2 - The Pool Day 2 - The Pool

 

[Treći dan – Djeca]

Day 3 - Kids

Ekipa je provela treći dan snimanja s djecom i mladima koje Denis Kirinčić vodi u okviru edukacijskog programa Kazališne radionice Malik, razgovarajući o njihovim pogledima na današnji život koji je određen radom, i pitajući ih kakve bi promjene u tom pogledu željeli doživjeti.

Day 3 - Kids Day 3 - Kids Day 3 - Kids  

 

[Četvrti dan – Centar za dobrodošicu]

Day 4 - Welcome Center

Ema (Anja Sabol), nova stavnovnica Rijeke koja se ne može osloboditi uvjeta koji joj je nalagao bivši posao, nalazi se u Centru za dobrodošlicu gdje je dobila paket sa svim detaljima o sustavima energije i kooperativama podataka.

Day 4 - Welcome Center Day 4 - Welcome Center

 

[Šesti dan – Intervjui s Moranom]

Day 6 - Interviews with Morana

Ministrica blagostanja (Sendi Bakotić) obilazi grad pitajući stanovnike kako namjeravaju glasati na predstojećim direktno-demokratskim izborima, na kojima će metodom kvadratnog glasanja odabrati koji će se prijedlozi financirati iz javnog budžeta.

Day 6 - Interviews with Morana Day 6 - Interviews with Morana  

 

[Sedmi dan – Muzej ureda]

Day 7 - Office Museum

U Muzeju ureda, smještenom u DeltaLabu 001 (zgrada IVEX-a, Delta 5), Marko priča svom sinu (Zdravko Tovilović i Adam Vukelić) o poslu koji je nekad imao, otkrivajući da mu nedostaju osjećaji strukture, identiteta i svrhe koje mu je taj posao pružao.

Day 7 - Office Museum Day 7 - Office Museum Day 7 - Office Museum  

 

[Osmi dan – Ministarstvo ekonomije]

Sara Salamon snima Andreja Kljuna u Ministarstvu ekonomije gdje s Norom (Vanda Velagić) koristi metodu kružnog dizajna, zero-waste koncept i strategije odrasta (eng. “degrowth”) kako bi pronašao najefikasniji način funkcioniranja lokalne pivnice.

Day 8 - Ministry of Economics  

 

[Deveti dan – Zemljobrod]

Day 9 - Earthship

Sara Salamon iza kamere i Ivo Vičić Arexx zadužen za zvuk, prate Borisa (Nebojša Zelič) u njegovoj “Zemljobrod” samoodrživoj kući, u trenutku kada je primio Platforminu poruku koja ga traži da se brine o osobi koja treba pomoć.

Day 9 - Earthship Day 9 - Earthship  

 

[Deseti dan – Plaža]

Day 10 - Beach

Ranojutarnji prizor: dok Sunce izlazi nad Jadranom, ekipa snima Emu (Anja Sabol) i njenog psa.

Day 10 - Beach Day 10 - Beach  

 

[Jedanaesti dan – Industrijsko područje]

Day 11 - Industrial Area

Len, Marko i Boris (Luka Rodela, Zdravko Tovilović i Nebojša Zelič) u industrijskom dijelu Rijeke razgovaraju o životu i radu u povijesnom kontekstu iz njihovih različitih perspektiva.

Day 11 - Industrial Area

Day 11 - Industrial Area  

 

[Dvanaesti dan – Emin stan]

Day 12 - Ema's Apartment

Zadnji dan snimanja: pripremanje scene u kojoj se Ema (Anja Sabol) useljava u novi stan i isprobava novu rukavicu koja mjeri nečiju spretnost.

Day 12 - Ema's Apartment

   

   

Jennifer Lyn Morone (1979) je u Americi rođena fizička osoba koja je 2014. godine diplomirala dizajn na The Royal College of Art u Londonu. Potaknuta otkrićima Edwarda Snowdena, iste je godine osmislila vlastiti oblik prosvjeda protiv industrije podataka i korporativne osobnosti: registrirala je samu sebe kao korporaciju Jennifer Lyn Morone™ Inc, postavši njezinom vlasnicom, upraviteljicom, dioničarkom i osnovnim proizvodom. JLM Inc. nije spekulativni projekt, već kako Morone ističe - novi format biznisa koji je pokrenut radi određivanja vrijednosti pojedinca i provociranja vladajućeg ekonomsko-pravnog sustava iznutra. Za svoj je umjetnički rad Morone bila nominirana za nagradu festivala Ars Electronica u Linzu, jednom od značajnijih novomedijskih umjetničkih festivala u Europi i nekolicine vodećih u svijetu. Osim u Rijeci 2017. godine, radove je izlagala, prikazivala i predstavljala u mnogim međunarodnim muzejima i galerijama, među kojima su Martin Gropius Bau (Berlin), Haus der Kulturen der Welt (Berlin), Carroll/Fletcher Gallery (London), ZKM (Karlsruhe), Victoria & Albert Museum (London), HeK (Basel), Aksioma (Ljubljana), itd. (Foto: Jennifer Lyn Morone™ Inc)
Jennifer Lyn Morone, square

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV