Povratak u neolitsko doba interneta

No photos available right now.

Please verify your settings, clear your RSS cache on the Slickr Flickr Admin page and check your Flickr feed

Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

Daleke 1994. godine, dok je internet još bio novotarija s kojom se većina ljudi tek počela hvatati u koštac, rođen je pokret net.art-a. Danas široko poznati i prihvaćeni pojam skovao je umjetnik Vuk Ćosić, kao oznaku za određeni tip radova i vizualnih intervencija koje internet doživljavaju istovremeno i kao sredstvo i kao subjekt, i kao medij i kao poruku.

“Kako ističe novomedijski umjetnik Alexei Shulgin, Ćosićeva fraza je duchampovski readymade: u zbrkanoj email poruci Ćosić je ugledao riječi ‘net’ i ‘art’ spojene točkom i počeo koristiti naziv za umjetnost koja polazi od interneta.”

– Tribe, Mark i Jana, Reena. New Media Art, Tachen, 2009.


Sabrane historije
 donose u prostor Galerije Filodrammatica djelomičnu ili ortogonalnu retrospektivu radova ovog pionira net.arta, odnosno internetske umjetnosti.

Izložba se otvara u četvrtak 13. travnja u 20 sati, i ostaje u Filodrammatici do 5. svibnja. Ulaz je slobodan.

 

 
Izložba obuhvaća seriju radova Official History of net.art koja sadrži čuvene projekte History of Art for the Airports, Net.art Classics, ASCII History of Moving Images, ASCII History of Art for Blind i Compressed History of Film. Pored navedenih radova koji su rađeni primarno za internetski prostor, izložba predstavlja i dva Ćosićeva galerijska rada – History of Arts for the Intelligence Community i Very Deep ASCII.

 
Video-prilog portala Moja Rijeka s otvorenja izložbe

Net.art je oblik digitalne umjetnosti koja uspješno zaobilazi tradicionalnu dominaciju galerijskih i muzejskih sustava, omogućujući proživljavanje estetskih iskustava putem interneta kroz interakciju sa samim djelom.

Ćosićeve pionirske net.art radove karakterizira upotreba ASCII kodova, low-tech estetike, on se bavi ekonomijom, ekologijom i arheologijom medija, prostorima sjecišta između teksta i kompjuterskog koda, upotrebom praznog prostora i razmaka kao segmentima informacije, fluidnom prirodom i beskonačnom prilagodbom digitalnog svijeta.

 

Nekoliko citata o Ćosiću iz poznatih svjetskih medija:

 

Zaobilaženje tradicionalnih metoda stvaranja i predstavljanja umjetničkih djela osiguralo je Ćosiću i njegovim kolegama oznaku radikala, a mnogim njihovim radovima kultni status.

– BBC

 

Ćosićeva dekonstrukcija klasičnih ostvarenja potiče gledatelje na shvaćanje kako novomedijska umjetnost mora napustiti staromedijske modele, istovremeno tražeći od digitalnih umjetnika ponovno razmatranje pretpostavke da se visokotehnološka umjetnost mora oslanjati na najsuvremenija oruđa visoke tehnologije.

– New York Times

 

Krunski slučaj krađe identiteta zasigurno je trenutak kada je slovenski umjetnik i zloćko Vuk Ćosić web stranicu Documenta X klonirao u Documenta Done.

– Artforum

 

Vuk Ćosić internetski je veteran i međunarodno priznati klasik internetske umjetnosti. Suosnivač je Ljubljanskog Digital Medialaba (Ljudmila), Nettime-a i konzultantske tvrtke Case Sensitive. Kao pionir internetske umjetnosti izlagao je na Venecijanskom i Havanskom Bijenalu; ICA, London; galeriji Whitechappel u Londonu; Beaubourg u Parizu; Manifesta, Zurich; ICC, Tokio; Kunsthalle, Beč; Digitalni Artlab, Tel Aviv; ZKM, Karlsruhe; Ars Electronica, Linz; postmasters, NYC; Friedricanum, Kassel; Reina Sofia, Madrid; Garage, Moskva; Cabaret Voltaire, Zurich itd. Predavanja je držao u Beaubourgu u Parizu, Guggenheimu u Veneciji, Thing u NY, na festivalima, umjetničkim školama i sveučilištima Stockholmu, Los Angelesu, Chicagu, San Franciscu, Troyu, Liverpoolu, Veneciji, Linzu, Barceloni itd. Ćosićev rad je predmet brojnih završnih preddiplomskih, diplomskih i postdiplomskih radova na Sveučilištima u Rimu, Sao Paolu, Leedsu, Manchesteru, Bruxellesu, Trstu itd, kao i značajnih publikacija na temu novih medija (MIT press, Thames & Hudson, Tate, Taschen, Baltic itd.). O njemu su izvještavali brojni svjetski mediji kao što su NY Times, Liberation, La Repubblica, Guardian, Financial Times, Cahiers du Cinema, Artforum, Newsweek, Wired, Haaretz, ORF, CNN, BBC, itd. Osim kao autor brojnih net.art projekata, Ćosić je poznat i kao web strateg koji je vodio timove ključnih projekata slovenskog online prostora koji su uključivali vladu, korporacije, civilnu scenu i kulturu. Ćosić je autor komunikacijske strategije i član tima Europske prijestolnice kulture - Rijeka 2020. (Tekst dijelom preuzet s http://www.mi2.hr)
682px-Vuk_Ćosić_2012

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV