Osmo izdanje festivala izvedbenih umjetnosti Zoom predstavit će uvijek zanimljivu live art scenu Velike Britanije
Kultna britanska cabaret diva Ursula Martinez ⇒ izvest će svjetski hvaljenu stand-up komediju karaktera My Story, Your Emails, dok Marisa Carnesky ⇒ u Rijeku stiže sa skupinom izvođačica i izvedbom Dr. Carnesky’s Incredible Bleeding Women, koja se na razmeđi kabareta i predavanja bavi problematikom i značenjem menstruacije, plodnosti i ženstvenosti u suvremenom društvu. Legendarni londonski izvedbeni umjetnik David Hoyle ⇒ predstavit će se svojim najnovijim cabaretom Escape from Opression, a multidisciplinarna umjetnica i “artivistica” Shabnam Shabazi ⇒ performansom Snail Portrait, radi kojeg će Filodrammatica privremeno udomiti tristotinjak puževa.
– cijena ulaznica za ostale predstave je 20,00 kuna.
– pretprodaja ulaznica: Dallas Music Shop Rijeka, Splitska ul. 2a, Rijeka
– ulaznice se mogu kupiti sat vremena prije početka predstave na mjestu igranja (Filodrammatica).
PROGRAM
My Stories, Your Emails
Ursula Martinez
utorak, 3. listopad 2017., 20 sati
Filodrammatica (velika dvorana), Korzo 28/1
Cijena ulaznice: 20 kuna
Foto: Stephany Štefan / Drugo more (Flickr galerija)
Godine 2006., snimka zloglasne magijske striptiz točke Hanky Panky Ursule Martinez objavljena je na internetu bez njenog dopuštenja. Video isječak je vrlo brzo postao viralan, a Ursula je preplavljena e-poštom fanova i obožavatelja iz cijelog svijeta, što ju je inspiriralo na osmišljavanje ove predstave. Kao što sam naslov sugerira, My Stories, Your Emails odvija se u dva dijela. U prvom nam dijelu Martinez pripovijeda prave priče i iskustva iz njezina života, dok u drugom prenosi neke neželjene e-poruke potpunih stranaca. Suprotstavljajući Martinezine istinite priče fantazijama koje su izrazili njezini obožavatelji, My Stories, Your Emails ističe razlike između stvarne osobe i ikonizirane javne persone. Predstava također propituje što se događa s umjetnikovim radom kada se stavlja u pogrešan kontekst i postaje dostupan svima koji imaju pristup internetu.
Tijekom izvedbe Martinez preuzima glasove i osobnosti različitih likova koje nam predstavlja; od bliskih članova obitelji, do muškaraca koji joj nude brak, a koje nikada nije srela. Promatrano iz takve šire perspektive, predstava se ne odnosi samo na Ursulu, već i na obične ljude, ljudske interakcije, greške u komunikaciji i Internet.
Video prilog portala Moja Rijeka (autorica Sanja Kapidžić)
Predstava My Stories, Your Emails kombinira stand-up, live art i komediju lika. Prethodne izvedbe bile su rasprodane diljem svijeta, uključujući i one u Barbicanu u Londonu, Sydneyskoj Operi, Brighton International Festivalu, La Fondation Cartier u Parizu, itd.
Točka “Hanky Panky” se ne izvodi uživo tijekom izvedbe, ali se prikazuje prije spomenuti video isječak.
Izvedba sadrži golotinju, seksualne prizore i psovke.
Tekst i izvedba: Ursula Martinez
Režija: Mark Whitelaw
Mefisto
Damir Avdić i Grega Zorc
srijeda, 4. listopad 2017., 20 sati
Filodrammatica (velika dvorana), Korzo 28/1
Cijena ulaznice: 20 kuna
Foto: Stephany Štefan / Drugo more (Flickr galerija)
Dvijetisućešesnaesta. Svijet ide u kurac. Bog se povukao. Fausta nema tko režirati. Mefisto ulazi u kavanu…
Avdićev Mefisto ne pokušava rušiti stereotipe mitskog oduševljenja bogom i đavlom, niti uspostaviti bilo kakav odnos između ta dva pola. On zapravo ništa ne pokušava. Neposredno i beskompromisno ulazi u priču o ljudskom i božanskom duhu protagonista. Protagonisti su Damir Avdić i Grega Zorc. Mefisto i Bog. Pacijent i psihijatar. Redatelj i umjetnik.
Mefisto je ugledan član društva u kojem živi i bez obzira na svo breme koje nosi još uvijek ima smisla za humor. Naravno, kriv je za sve. Bolesti. Zavjere. Manipulacije. Ratove. Revolucije. Anarhizam. Kapitalizam. Predstave. Mene. Njega… Ali, više nije siguran da je najbolji u tome. I to ga slomi.
Odlazi psihijatru, ali završi u kavani i ispovijeda se zidaru, jedinom gostu. Usput se nastoji dokopati njegove duše. Želi stati na svoje noge i pitati Boga i čovjeka par osnovnih pitanja. Jer obojica moraju znati odgovore. Jer je čovjek Bog, Bog je čovjek.
Video prilog portala Moja Rijeka (autorica Emilija Sekulić)
Ukoliko se pretjerano naginjete na jednu ili drugu stranu svega, ukoliko mislite da moramo komunicirati važne stvari i njegovati ideju o mogućnosti preciznog prijenosa informacija, ukoliko vjerujete u smislenost odnosa ljudske, božanske ili materijalne prirode, molimo vas da sve što vidite u ovoj predstavi smatrate pukom pričom, fikcijom koja vas se ne tiče osobno ni na koji način.
Tekst i režija: Damir Avdić
Glazba: Damir Avdić
Dizajn svjetla i tehnika: Janko Oven
Kostimi: Grega Zorc
Profesionalna savjetnica: Barbara Krajns
Grafički dizajn: Ajdin Bašić
Produkcijska menadžerica i izvršna producentica: Tina Dobnik
Produkcija: Maska
Ko-produkcija: Mini teater, Desiré, Central Station International/Regional Theatre Festival & Pozorište “Kosztolányi Dezső” (Subotica, RS)
Snail Portrait
Shabnam Shabazi
četvrtak, 5. listopad 2017., 17 – 20 sati
Filodrammatica (velika dvorana), Korzo 28/1
Ulaz besplatan
Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)
Snail Portrait je izvedba u trajanju (durational perfromance) koja kombinira performans, vizualne sadržaje, tekst i instalaciju.
Nadahnjujući se osobnom poviješću, sjećanjima, ključnim društvenim i povijesnim trenucima i prirodom, Snail Portrait pronalazi paralele sa životom puža. U perzijskom jeziku postoji izraz „Khane be doosh“ koji bi se mogao prevesti kao „dom na leđima“. Istražujući kako je prošlost uvijek prisutna – trenuci sjećanja koji se iznova vraćaju i proganjaju te, nema izlaza – i istražujući napetosti i granice između pokreta i mirovanja, Shabnam Shabazi nastavlja svoju potragu za pojmom ‘doma’. Ovaj put stvara zvučnu i vizualnu „sobu za slušanje“, rasvjetljujući što znači biti bez stalnog mjesta ili prebivališta…
Video prilog portala Moja Rijeka (autor Damir Jevtić)
Shabnam Shabazi je multidisciplinarna ‘artivistica’. Njezin je rad autobiografski i arhivski. Istražuje pojmove doma, mjesta, premještenosti, identiteta i tijela. Njena nedavna istraživanja uključuju bavljenje idejom tijela kao kuće i traganjem za pričama o nama samima, o pričama iznutra. Njen umjetnički rad na sjecištu je različitih umjetničkih formi i kultura. Zainteresirana za site-specific način rada.
Dr. Carnesky’s Incredible Bleeding Women
Marisa Carnesky’s Menstrual Mystery Tour 2017
petak, 6. listopad 2017., 20 sati
Filodrammatica (velika dvorana), Korzo 28/1
Cijena ulaznice: 20 kuna
Foto: Jadranka Lacković / Drugo more (Flickr galerija)
Predstava je provokativno, neumoljivo, neukroćeno i ludo istraživanje doktorske teze Dr. Marise Carnesky o važnosti menstruacije u suvremenoj kulturi. Uz izvedbu izvanrednih žena i izvođačica britanskog alt-kabareta i live-art scene, Carnesky iznova osmišljava menstrualne rituale primjerene novom dobu, posežući za skrivenim moćima zaboravljene matrijarhalne prošlosti. Ova eklektična skupina žena redovito se tijekom nekoliko mjeseci sastajala u vrijeme tamnog Mjeseca – period koji označava rođenje rođenja mladog Mjeseca – kako bi proučavala znanja o menstruaciji, utvrdila rituale i osmislila izvedbu.
Dr. Carnesky predstavlja rezultate istraživanja kroz formu izvedbenog predavanja koje je istovremeno ozbiljno i šaljivo neozbiljno, isprepleteno suvremenim skečevima koji slave i potkopavaju ulogu ženske zabavljačice koja u tradicionalnim formama poput popularnog kazališta, cirkusa i kabareta radi show od same sebe.
U predstavi Marisa nastavlja svoju životnu potragu za korištenjem sporednih priča, magije i popularnih oblika zabave u svrhu istraživanja ozbiljnih tema. U ovom se slučaju ne istražuju samo menstruacija i menstrualna prava, već i problematika srama od ženskog tijela te pitanja oko „ženskosti“ i plodnosti. Istovremeno se proučavaju izgubljene antičke ženske pripovijesti (herstories), koje se potom politiziraju i preuzimaju. Ispunjen uvrnutim humorom, revolucionarnom političnošću i spektakularnim nastupima koji uključuju uzbudljive obrade tradicionalnih iluzionističkih trikova, gutanje mačeva i ekspresionistički kabaret, ovaj jedinstveni – i u pravom smislu riječi – show hvaljen je od strane publike i profesije već od prve izvedbe.
Predstava nije primjerena za mlađe od 16 godina.
Scenarij i koncept: Marisa Carnesky
Menstrualne rituale stvorile i izvode: Nao Nagai, Fancy Chance, MisSa Blue, H. Plewis, Rhyannon Styles
Dramaturginje: Kira O’Reilly i Florence Peake
Oblikovanje svjetla: Marty Langthorne
Kostimograf: Claire Ashley
Svjetlosni i tehnički asistent: Nao Nagai
Fotografija: Sarah Ainslie
Film: Claire Lawrie, Tom Cottey i Nao Nagai
Magijski konzultant: Tom Cassani
Pomoćni producenti: Lara Clifton, Dicky, Eton
Producentica: Flora Herberich
Scenski menadžeri: Natacha Poldecia i Sarah Morris.
Escape from Opression, live in Rijeka
David Hoyle
subota, 7. listopad 2017., 20 sati
Filodrammatica (velika dvorana), Korzo 28/1
Cijena ulaznice: 20 kuna
Foto: Jadranka Lacković / Drugo more (Flickr galerija)
Senzacionalna anti-drag kraljica David Hoyle predstavlja nam vrlo posebnu izvedbu, u kojoj možemo očekivati polemiku, patos, provokativno politiziranje i visoku komediju.
Hoyle je postao poznat devedesetih godina kao Božanski David, svojevrsna anti-drag kraljica čiji je rastrgani društveni komentar – usmjeren na buržoasku Britaniju i materijalističko-hedonističku gay scenu, koju je on nazivao „najvećim kultom samoubojstava u povijesti“ – istupao kroz samooptuživanja pa čak i samoozljeđivanja. Nakon nekoliko pretjeranih kasnonoćnih izvedbi na Channel 4 i epizodi u Velvet Goldmineu, Hoyle ubija Božanskog Davida u spektakularnom showu u Streatham Ice Areni 2000. godine, nakon čega se povlači u Manchester u „period refleksije“. Na TV ekrane vratio se 2005. godine s Chris Morrisovim Nathanom Barleyem, nakon čega iznova počinje nastupati uživo, pod vlastitim imenom. Ovoga su se puta šanse za nekim ozbiljnim fizičkim ozljedama u nastupima značajno smanjile, ali su Hoylova grizljiva satira, bravurozni kostimi, nevaljale šale i privlačna karizma ostali netaknuti. Iako najbliže surađuje s Royal Vauxhall Tavern (RVT), Hoyle je nastupao i u Soho Theatre, Chelsea Theatre, Battersea Arts Centre, National Portrait Gallery, Tate Britain i Victoria & Albert Museum.
Hoyle se vratio, i to ‘sto na sat’.
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Hoyle
Atlas podrhtavanjâ
Ivana Ivković, Ivan Marušić Klif, Phil Hession i Christian Cherene
nedjelja, 8. listopad 2017., 20 sati
OKC Palach, Kružna 8, Rijeka
Ulaz besplatan
Foto: Jadranka Lacković / Drugo more (Flickr galerija)
Uzimajući za središnji motiv prethodnika današnjih računala – Jacquardov tkalački stan – Atlas podrhtavanjâ je susret žive izvedbe narodnih napjeva i digitalne modulacije zvuka. Jacquardov tkalački stan je tehnološki izum 19. stoljeća. Mehanički stroj na kojem su se tkanje i dezeni programirali pomoću bušenih kartica. Instrument koji će obilježiti i industrijsko doba i razvoj računala u modernim vremenima.
Polazeći od napjeva koje su skladali i pjevali prvo rukotvorci za tkalačkim stanovima, a kasnije radništvo u tvornicama tekstila, Atlas podrhtavanjâ prati transformacije rada i lokalnih zajednica u procesu povijesne tranzicije proizvodnje tekstila, od obrta preko tvornice industrijskog doba pogonjene parom i radom žena i djece do današnjeg zatvaranja pogona diljem Evrope. Tekstilna proizvodnja seli se u zone jeftinijeg rada, koordinirana računalno integriranim globalnim tržištem. Platno se i danas tkaje, ali najčešće negdje drugdje. Tradicijski napjevi tekstilne proizvodnje eho su rada prethodnih generacija, mapa njegovog društvenog, političkog i tehnološkog sjećanja.
Koprodukcija: POGON – Zagrebački centar za nezavisnu kulturu i mlade i Arts Coucil Northern Ireland
Atlas podrhtavanja dio je platforme CORNERS. CORNERS je platforma za umjetnike i publike koju oblikuju i pokreću kulturne organizacije na rubovima Europe.
http://www.cornersofeurope.org/atlas-tremors/