Zoom Festival 2022 _ dizajn Marino Krstačić-Furić i Ana Tomić

Dok vrijeme nepovratno teče u kozmičkom plesu velike lopte koju zovemo Zemljom, čovječanstvo kao da nepomično stoji uronjeno u ozbiljne društvene podjele, katastrofalne klimatske promjene, ekstremne razlike u bogatstvu, nejednakosti u preraspodjeli prirodnih resursa koji su na rubu iscrpljenja i ratove koji nikako da postanu stvar prošlosti. Rješavanje ovih problema zahtijevalo bi momentalni angažman i radikalne promjene u ponašanju svih nas. No, sebičnost koju iskazujemo u ovo doba antropocentrizma ne ugrožava samo našu, već i egzistenciju cijelog planeta. Novac je božanstvo, a tržišna ekonomija religija koju se ne dovodi u pitanje. Istovremeno, povjerenje u institucije, znanost, umjetnost, politiku na najnižim je razinama. Činjenice ne poznajemo, bavimo se poluinformacijama koje nas zapljuskuju s ekrana dok skrolamo unedogled. Osporavamo svijet oko sebe na sve moguće načine, od predmetnosti koja nas okružuje, do naših međusobnih odnosa i različitih mogućnosti emancipacije. Svakodnevno doprinosimo kulturi otuđenja i sjaju društva spektakla, usmjeravajući se prema sve većoj konzumaciji tehnologije, proizvoda, resursa, informacija, zatvarajući time petlju koja nas vodi prema vlastitom uništenju.

Foto: Katja Ivančić, Tanja Kanazir / Drugo more

Izvedbe koje predstavljamo na trinaestom izdanju Zoomaod 14. do 19. listopada 2022. – kruže oko spomenutih problema i motiva, pokušavajući se oduprijeti pesimizmu, ponuditi različite perspektive o viziji budućnosti, te odgovoriti na pitanja „odakle smo došli?“ i „kamo idemo?“, kako u umjetnosti, tako i u životu.

→ Ulaz na sve izvedbe je slobodan, uz ograničen broj publike

→ Karte je moguće rezervirati na info@drugo-more.hr do 12. listopada

→ Besplatne ulaznice moguće je preuzeti na mjestu izvedbe sat vremena prije početka

 

 

PROGRAM
 

Žiga Divjak: Vrućina
petak, 14. 10. 2022.
20:00, Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)
NEMA VIŠE RASPOLOŽIVIH MJESTA

•••

Dirk Opstaele: Lirski trenuci u gradu
subota, 15. 10. 2022.
12:00 i 12:30, Korzo (ispred Filodrammatice), Rijeka

•••

Lea Kukovičič: FORSALE
subota, 15. 10. 2022.
20:00, Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)

•••

Sanja Milardović: Mala čuda
nedjelja, 16. 10. 2022.
20:00, Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)

•••

Ivana Kalc: Melodrama
utorak, 18. 10. 2022.
20:00, Hrvatski kulturni dom na Sušaku (Strossmayerova 1, Rijeka)

•••

Mateja Bučar: Parquet Ball
srijeda, 19. 10. 2022.
18:00 i 20:00, Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)

 

Žiga Divjak: Vrućina

• petak, 14. 10. 2022., u 20 sati

• Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)

• trajanje: 105 minuta

VAŽNO: popunjena su sva raspoloživa mjesta za ovu predstavu

Žiga Divjak (dir.): FeverFoto: Katja Ivančić / Drugo more (Flickr galerija)

Tema klimatskih promjena utječe na sve nas, ali je posebno važna za mlade koji će naslijediti planet i koji su itekako svjesni da moramo odmah djelovati želimo li očuvati život na Zemlji kakav poznajemo, ili barem nešto donekle slično tome.

Smanjenje bioraznolikosti, sva veća koncentracija stakleničkih plinova u atmosferi, zagađenje plastičnim i drugim otpadom, neodustajanje od fosilnih goriva – svi ti podaci, neraskidivo isprepleteni s klasnom problematikom i (neoliberalnim) kapitalizmom, naprosto su zastrašujući. Umjetnički tim u predstavi promišlja o ideji odrasta (eng. „degrowth“), osjećaju bijesa koji obuzima gotovo svakoga tko se zadubi u problematiku okoliša, te opravdanosti posezanja za nasiljem u svrhu okončanja ove spirale uništenja. Predstava se također bavi pitanjem nade, ali ne o onoj koju pronalazimo u bajkama, već o onoj koja je usmjerena na jasne i još uvijek dostižne ciljeve.

Za potrebe predstave korišteni su pojedini motivi i fragmenti iz knjiga Less is More: How Degrowth Will Save the World Jasona Hickela, How to Blow Up a Pipeline Andreasa Malma, Ministry for the Future Kima Stanleyja Robinsona i The Uninhabitable Earth: Life After Warming autora Davida Wallacea-Wellsa.

•••

Redatelj: Žiga Divjak

Koprodukcija: Mladinsko Theatre, steirischer herbst ’21, Maska Ljubljana

Po narudžbi: steirischer herbst ’21 i Mladinsko Theater

Premijerno izvedeno: 12. 10. 2021 (Mladinsko), 24. 9. 2021 (Graz)

Izvode: Damir Avdić, Mina Palada, Draga Potočnjak, Maya Sara Unger/Lina Akif, Vito Weis, Gregor Zorc

Dramaturgija: Goran Injac

Scenografija: Igor Vasiljev

Kostimografija: Tina Pavlović

Glazba i zvuk: Blaž Gracar

Stručni suradnik: Andreas Malm

Asistentica na istraživanju: Maja Ava Žiberna

Oblikovanje svjetla: David Orešič

Režija prijenosa uživo: Vid Hajnšek

Prijevod na njemački: Martin Thomas Pesl

Prijevod na engleski: Barbara Skubic

Prijevod na slovenski: Tina Malič

Konzultantica za engleski jezik: Aleksandra Žerjav

Konzultantica za slovenski jezik Mateja Dermelj

Inspicijent: Gašper Tesner

Izvršna producentica: Tina Dobnik

Tekst: Žiga Divjak i glumačka ekipa

Lea Kukovičič: FORSALE

• subota, 15. 10. 2022., u 20 sati

• Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)

• trajanje: 45 minuta

Lea Kukovičič: FORSALEFoto: Katja Ivančić / Drugo more (Flickr galerija)

Kazalište je beskorisno, ono ne proizvodi neoliberalnu želju za trošenjem. Umjetnica Lea Kukovičič u ovom izvedbenom predavanju opsežno analizira projekt FORSALE, konceptualni umjetnički rad koji nadilazi kazalište i poigrava se s ekonomijom.

FORSALE je aukcijska kuća za izvedbe osnovana 2021. godine kao prva aukcijska kuća u svijetu koja prodaje kazališne predstave. Povijesna, prva aukcija održana je u Sloveniji na festivalu suvremene izvedbene umjetnosti Mladi Levi, na aukciji performansa Ich kann nicht anders slovenskog kolektiva Beton Ltd. Prosječni udio prodaje na aukciji iznosio je preko 65%, što je bolji rezultat nego što ostvaruju svjetski poznate aukcijske kuće Sotheby’s i Christie’s. FORSALE je istovremeno aukcijska kuća i intrigantno konceptualno umjetničko djelo provokativnog sadržaja. Njegova je autorica umjetnica i kazališna redateljica Lea Kukovičič, koja je s velikim timom suradnika zakoračila u samo ništavilo najpovjerljivije, najpopularnije i najrazvikanije fikcije: novca (i zakona).

Izvedbeno predavanje FORSALE razotkriva mehanizme koji nadilaze novac i zakone, mapirajući matricu kazališta u kojem je potrebno zakoračiti u srce tame s drugim ljudima. FORSALE, naime, ne promišlja o brizi ili kazalištu. FORSALE se poigrava s ekonomijom.

•••

Autorice: Lea Kukovičič, Sodja Zupanc Lotker, Cristina Maldonado, Alma R. Selimović

Izvedba: Lea Kukovičič

Dizajn svjetla i tehničko vodstvo: Andrej Petrovčič

Odnosi s javnošću: Tamara Bračič Vidmar

Produkcija: Bunker, Ljubljana

Projekt podržali: Ministarstvo kulture Republike Slovenije, Grad Ljubljana

Izvedbeno predavanje održava se u okviru programa Refleks

Sanja Milardović: Mala čuda

• nedjelja, 16. 10. 2022., u 20 sati

• Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)

• trajanje: 60 minuta

Sanja Milardović: Little Miracles @ Zoom Festival 2022Foto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

“Mala čuda” su tragikomična monodrama glumice Sanje Milardović koja se u ovom naslovu publici predstavlja kao autorica teksta, redateljica i glumica. Riječ je o predstavi vrlo slojevitog narativa koji fragmentirano prati sadašnjost i prošlost spisateljice Ane u kombinaciji sa nadrealnom i apsurdnom pričom izgrađenom oko Flore, glavnog lika njezinog romana.

Dakle, ovo je priča o ženi u tridesetima. Nazovimo je Ana. Ana je nenadano i naglo izgubila blisku osobu, a potom se svojim izborom potpuno izolirala od vanjskog svijeta i fokusirala na proces pisanja kako bi preživjela. Ana je uvijek puno osjećala i borila se (ponekad i za dvoje) no od tog trenutka kada je njezin dotadašnji život prekinut, preostalo je samo jedno – naći način za nošenje sa nametnutom stvarnošću i disfunkcionalnim svijetom koji ju okružuje. Njezin oporavak se postepeno pretvara u nepredvidljivo i bizarno putovanje pri kojem će pišući o Flori, neizmjerno mnogo naučiti o sebi.

U jednosatnom putovanju na relaciji unajmljenog stana u koji je Ana uselila tražeći mir i Florinog svijeta koji počiva na apsurdnim zakonitostima i diskutabilnim izborima, publika ima priliku otkriti je li teže biti čovjek ili kit, od kakvih čuda je sazdana svakodnevica svih nas, što su ideje koje dobivamo i gubimo svakim danom te kako nam one doslovno mogu spasiti život.

*Projekt “Mala čuda” premjerno je izveden 12. studenog 2021. u Studiju EXIT. Nastavak je platforme mladih autora umjetničke organizacije TeatruM i nastavak produkcije autorskih projekata tvz. ženskih priča i ženskih autorica.

•••

Tekst i režija: Sanja Milardović

Izvodi: Sanja Milardović

Asistentica režije: Nadia Cvitanović

Dramaturgija: Beatrica Kurbel

Oblikovatelj svjetla: Luka Matić

Oblikovatelj zvuka: Miroslav Piškulić

Muški glas: Frano Mašković

Autorica trailera: Hani Domazet

Dizajn Hrvoje Živčić

Autorica fotografije na plakatu Tamara Dugandžija

Autorica fotografija: Ana Šesto

Glazba: Mary May

Voditelj rasvjete i tona: Martin Miščin

Organizacija, promidžba i prodaja: Vedrana Frankola

Računovodstvo: Mirela Lautar

Produkcija: Matko Raguž za Teatar EXIT i Petar Cvirn za TeatruM

Koprodukcija: Teatar EXIT i TeatruM

Ivana Kalc: Melodrama

• utorak, 18. 10. 2022., u 20 sati

• Hrvatski kulturni dom na Sušaku (Strossmayerova 1, Rijeka)

• trajanje: 25 minuta

Ivana Kalc: MelodramaFoto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

Inspirirana djelom Društvo spektakla autora Guya Deborda iz 1967., autorica istražuje spektakl kao produžetak konzumerističkog kapitalizma/tržišta, a koji se proširio svim sferama ljudskog života te ovladao načinom na koji percipiramo stvarnost.

Spektakl nije ništa drugo nego ekonomija koja se razvija zbog sebe same, a njegova društvena uloga je proizvodnja otuđenja. Stvara se kultura potrošnje u kojoj značaj dokolice poprima nove dimenzije i više nije slobodan izbor pojedinca, već je podređen tržištu i gomilanju kapitala. Spektakl proizvodi otuđene (ne)aktivnosti, poput gledanja TV-a, shoppinga, društvenih mreža i slično, te potiče izolaciju stvarajući “usamljenu gomilu”. Iako subjekti dobrovoljno sudjeluju u tom tržištu, odnosno proizvodnji spektakla, činjenica je da zapravo nisu svjesni niti svog sudjelovanja niti same proizvodnje spektakla. Uspon medija i tehnološki napredak u sve većoj mjeri oblikuje stvarnost, upravlja društvenim i individualnim aktivnostima te utječe na reorganizaciju društvene strukture i subjekta.

Melodrama istražuje na koji način pojedinac danas živi u takvom društvu te koje su posljedice spektakularizacije života. Ona je imitacija i prenaglašenost stvarnosti, ukalupljena u uprizorenju same sebe, zarobljena u repeticiji i prividnom kretanju, u beskrajnom “skrolanju” u beskonačno ništa (“endless scroll”).

•••

Koreografija i izvedba: Ivana Kalc

Glazba: Josip Maršić

Dizajn svjetla: Ivan Bauk

Majstor rekvizite: Dean Rožić

Dizajn vizuala: Andrea Žic

Fotograf: Karlo Čargonja

Snimatelj: Damir Jevtić

Produkcija: Kabinet

Koprodukcija: ICI-CCN de Montpellier-Occitanie

Financijska podrška: Grad Rijeka, Primorsko-goranska Županija

Projekt je koproduciran od strane ICI-CCN de Montpellier-Occitanie kao dio Life Long Burning projekta podržanog od strane Europske komisije.

Rad Umjetničke organizacije Kabinet podržava Zaklada Kultura nova.

Mateja Bučar: Parquet Ball

• srijeda, 19. 10. 2022., u 18 i 20 sati

• Filodrammatica (Korzo 28/1, Rijeka)

• trajanje: 60 minuta

Mateja Bučar: Parquet BallFoto: Tanja Kanazir / Drugo more (Flickr galerija)

Više od puke naznake sadržaja, suštine prezentacije, te njegovih skrivenih točaka i implikacija, naslov Parquet Ball je u ovom slučaju sve. Drugim riječima, nomen est omen, kako kaže latinska izreka.

Parquet Ball nas ponajprije asocira na razrađene dvoranske plesove, balove, vrhunce plesnog života u građanskom društvu; možda zamišljamo kako parovi u večernjim haljinama kruže raskošnim dvoranama, kako se ‘muslin’ vrti uz elegantne siluete u frakovima. No, ovoj živopisnoj asocijaciji suprotstavlja se stroga doslovnost naslova, Parquet Ball, a u njegovoj odvojenost od parketne lopte pronalazimo priču o plesu; ples o plesu kao fenologija pokreta i prostora.

U središtu izvedbe koreografkinje Mateje Bučar je doslovna materijalizacija naslova, okrugli predmet od parketa, koji se u svojoj asocijativnoj nijemoći, autoreferencijalnosti i tautologiji – opet doslovno, pomalo jezovito, uz nestalnu prisutnost rasplesanog tijela – kreće po prostoru.

(prema tekstu Vladimira Vidmara)

•••

Ideja i koreografija: Mateja Bučar

Vizualni koncept: Vadim Fiškin

Pokret / ples / ko-autorice: Kristina Aleksova, Tina Valentan

Zvuk: Borut Savski

Izrada kugle od parketa Matija Jakin, MOJ HOBI

Mehanizacija: Zavod Zet

Produkcija: The DUM Association of Artists, Zavod Maska

Projekt podržali: Grad Ljubljana, Odjel za kulturu i Ministarstvo kulture Republike Slovenije

 

 

DODATNI PROGRAM: flash mob opera

Dirk Opstaele: Lirski trenuci u gradu

• subota, 15. 10. 2022., u 12:00 i 12:30 sati

• Korzo 28 (ispred Filodrammatice)

• trajanje: 15 minuta

Foto: Katja Ivančić / Drugo more (Flickr galerija)

Flashmob opera Lirski trenuci u gradu nastala je u produkciji ljubljanskog Bunkera u okviru festivala Mladi levi 2011. godine. Redatelj je renomirani belgijski umjetnik Dirk Opstaele, koji godinama djeluje u okviru svoje umjetničke skupine Leporello u Bruxellesu. Pjevači/glumci su poznati slovenski i svjetski operni umjetnici.

Snimka izvedbe. Video: Drugo more

Sinergija redatelja, njegovog senzibiliteta za opernu glazbu i vrhunskih izvođača bila je jamac za uspjeh svakog »lirskog iznenađenja u gradu«. Nakon ljubljanske premijere u kolovozu 2011. godine, zbog velikog su se interesa lirska iznenađenja nastavila nizati u Ljubljani od ljeta 2012. godine do danas. Iznimno velik uspjeh „Lirskih trenutaka u gradu“ doveo je i do mnogih međunarodnih turneja.

 

 

ZOOM FESTIVAL 2022

 

Koncept festivala: Davor Mišković

Produkcija: Petra Corva, Ivana Katić, Dubravko Matanić

Tehničko vodstvo: Cyclorama d.o.o.

Grafičko oblikovanje: Ana Tomić & Marino Krstačić-Furić

Fotografkinje: Katja Ivančić, Tanja Kanazir

Medijski partner: Kulturpunkt.hr

Zahvale: Hrvatski kulturni dom na Sušaku, HNK Ivana pl. Zajca, Asja Brusić i volonteri volonterskog programa HKD-a na Sušaku

 

Informacije: info@drugo-more.hr

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV