Dasha Ilina. Foto: Violetta Wakolbinger
Povodom otvorenja izložbe Hi NSA, and welcome to my crib, umjetnica Dasha Ilina održat će u četvrtak, 8. svibnja prezentaciju i razgovor o svojem umjetničkom radu, koji će se pod nazivom Unutar beskonačnog ureda održati u velikoj dvorani Filodrammatice (Korzo 28/1, Rijeka), s početkom u 19 sati.
Beskonačni ured – pojam koji je skovala tvrtka Meta kako bi opisala budućnost rada kakvu zamišljaju u Metaverzumu – perverzan je koliko i zvuči. Prema Meti, u budućnosti ćemo svi raditi od kuće, ali ćemo istovremeno biti u uredu sa svim svojim kolegama putem VR naočala, čime će granica između rada i slobodnog vremena gotovo potpuno nestati. Ali zar već sada ne radimo stalno? Prijenosna tehnologija omogućila nam je stalnu dostupnost i otvorila vrata šefovima da nam šalju e-mailove u 23 sata, subotom navečer.
Čak i izvan tradicionalnog radnog okruženja, neprekidno radimo za tehnološke kompanije, stvarajući vrijedne podatke i sadržaj koji sada s veseljem koriste za treniranje svojih novih AI modela. Današnje razumijevanje načina na koji te kompanije djeluju i budućnosti koju nam planiraju postalo je toliko neprozirno i mutno da smo, ne bismo li se lakše snašli u neprestano promjenjivom tehnološkom krajoliku, počeli stvarati novu vrstu folklora digitalnog doba.
Tijekom ovog predavanja, Dasha Ilina govorit će o radovima izloženima na svojoj izložbi Hi NSA, and welcome to my crib koji, iako scenografski smješteni u ono što nalikuje na različite prostorije jednog doma, prizivaju razne aspekte nadzora, rada i proizvodnje podataka – zbog čega bismo mogli pomisliti da već sada živimo u beskonačnom uredu.
Dasha Ilina je ruska umjetnica kritičkog stava prema tehnologiji koja živi u Parizu. Korištenjem low-tech i uradi-sam pristupa, u radovima preispituje želju za uključivanjem suvremene tehnologije u naše svakodnevne živote, s naglaskom na posljedice takvog čina. U svoju umjetničku praksu nastoji uključivati javnost, kako bi se oblikovao prostor za razvoj kritičkog mišljenja o društvenim imperativima brige za sebe i druge, privatnosti u digitalnom dobu i refleksivnoj suvremenoj potrebi za traženjem odgovora u tehnologiji. Osnivačica je Centra za tehnološku bol, projekta koji predlaže uradi-sam rješenja za zdravstvene probleme uzrokovane digitalnim tehnologijama, za koji je dobila Počasno priznanje na festivalu Ars Electronica. Njezin projekt Technosommeil nalazi se u kolekciji digitalnih umjetničkih djela Odjela Val-de-Marne (Mallapixels). Radove je izlagala u institucijama kao što su Centre Pompidou (Francuska), MU Artspace (Nizozemska), Gaîté Lyrique (Francuska), Hartware Medienkunstverein Dortmund (Njemačka), NeMe (Cipar), ISEA 2023 (Francuska), kao i u sklopu brojnih međunarodnih predavanja, radionica i performansa. Također je sudirektorica ljetne škole NØ SCHOOL, koja se bavi kritičkim istraživanjima društvenih i ekoloških utjecaja informacijskih i komunikacijskih tehnologija.