Kazalište intimnog tipa

Eden, foto: Mala Kline

Okupljajući međunarodno priznate izvedbene umjetnike iz Hrvatske, Slovenije i Španjolske, jedanaesto izdanje festivala izvedbenih umjetnosti Zoom održat će se od 17. do 25. listopada na više lokacija u Rijeci: u velikoj dvorani Filodrammatice, u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, na Korzu i riječkom lukobranu, u Ulici Milutina Barača i na jednoj nepoznatoj lokaciji.

Na programu nas očekuju performansi i predstave autorica i autora Nine Kurtele, Davida Espinose, Siniše Labrovića, Pavlice Bajsić Brazzoduro, Neje Tomšič, Marine Petković Liker, Mirana Kurspahića i Rone Žulj, Male Kline i Matije Ferlina. Selektorica ovogodišnjeg programa je umjetnička voditeljica Ganz novog festivala, producentica i kustosica izvedbenih umjetnosti Silvija Stipanov.
 
Festival se odvija u suradnji sa španjolskom agencijom Acción Cultural Española (AC/E), u okviru suradničkog europskog projekta Create to Connect -> Create to Impact (CtC ->CtI).

NOVO: sva mjesta za pojedine izvedbe su popunjena, niže u rasporedu doznajte za koje izvedbe još primamo rezervacije.

“Sve je naprosto stalo. I taj fakt da sve može stati otvorio je dva paralelna putovanja; jedno, u refleksiju o uzrocima onog što Ivan Krastev naziva već proživljena budućnost prošlosti – sadašnjost koju upravo živimo, i drugo, u zamišljanje budućnosti sadašnjosti koju dakako nikakvim poznatim sredstvima i sposobnostima nismo u stanju predvidjeti. Umjesto očekivanog, priželjkivanog kvantnog skoka u globalnoj (ili, makar europskoj) otvorenosti, solidarnosti i empatiji, zastali smo na prvim granicama naših kuća, općina, županija i država. No, barem smo složno stali. Još jedna stvar nam je, u europskom kontekstu, zajednička – živimo u dobu suviška izbora, pa ipak nedvosmisleno osjećamo da nam se uskraćuje pristup stvarnim izborima koje smatramo presudnima u ljudskom i civilizacijskom smislu. Međutim, ako ćemo uzeti u obzir one koji kažu da restrikcije i ograničenja potiču kreativnost, mogli bismo zaključiti da se nalazimo u potencijalno najpotentnijem razdoblju u skorašnjoj prošlosti. Ako je tomu tako, onda su stručnjaci ovog doba zapravo umjetnici

Jedanaesto izdanje Zooma, stoga, nije bježalo od zadanosti trenutka. Dapače, ona teritorijalna nas je potakla da se okrenemo nedovoljno razvijenoj suradnji sa zagrebačkom nezavisnom izvedbenom scenom, a granice smo prelazili kako bi predstavili kazalište koje nam danas najviše nedostaje, ono intimnog tipa. Autori ovogodišnjeg festivala propituju uspostavljene sustave vrijednosti, aktualne procese komodifikacije prirode i prirodnih resursa, počela temeljnog društvenog ugovora odnosno dominantne povijesne narative kako bi detektirali neuralgične točke današnjeg društva te pokušali doprinijeti kolektivnom opremanju za eventualno bolje predviđanje budućnosti sadašnjosti sutra.”

Silvija Stipanov
selektorica programa 11. Zoom festivala

 

Zbog ograničenog broja publike, za sve programe (osim performansa Nine Kurtele i Siniše Labrovića) je potrebna prethodna najava i rezervacija e-mailom na info@drugo-more.hr.

 

→  Ulaznice za sve predstave u Filodrammatici i Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku prodavat će se po cijeni od 30 kuna, a moći će se kupiti i preuzeti na mjestu izvedbe sat vremena prije početka predstave.

→  Sudjelovanje na performansima
Priroda i društvoŠetanje napuštenostiCarevo novo uho, kao i ulaz na predstavu Ni prijatelj, ni brat, bit će besplatno.

 

U nastavku pogledajte detaljan raspored cijelog programa. Detalje o sadržaju, autorima i izvođačima doznajte klikom na “VIŠE”.

 

RASPORED

 

 
Subota, 17. 10. 2020.
 

Nina Kurtela (HR): “Priroda i društvo”

▫ skriveni performans: nepoznata lokacija u Rijeci, u nepoznato doba dana
sudjelovanje besplatno

VIŠE

  
David Espinosa (ES): “Moje veliko djelo (ambiciozan projekt)”

▫ dvije izvedbe: 18:00 i 21:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku

VIŠE


  

 
Nedjelja, 18. 10. 2020.

 

Siniša Labrović (HR): “Šetanje napuštenosti”

10:00 – 13:00, performans @ Korzo i lukobran
sudjelovanje besplatno

VIŠE

  
David Espinosa (ES): “Moje veliko djelo (ambiciozan projekt)”

▫ dvije izvedbe: 18:00 i 21:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
 mjesta za izvedbu u 21 sat su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku

VIŠE


  

 
Ponedjeljak, 19. 10. 2020.

 

Pavlica Bajsić Brazzoduro (HR): “Hoerspiel: mala igra za slušanje (i gledanje)”

▫ 20:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
mjesta za izvedbu su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na hrvatskom jeziku

VIŠE


  

 
Utorak, 20. 10. 2020.

 

Neja Tomšič (SI): “Čaj za petero: Opijumske lađe”

▫ dvije izvedbe: 18:00 i 21:00, vizualni esej i performans @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
 za izvedbu u 18 sati ostala je još samo jedna ulaznica
 mjesta za izvedbu u 21 sat su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku

VIŠE


  

 
Srijeda, 21. 10. 2020.

 

Neja Tomšič (SI): “Čaj za petero: Opijumske lađe”

▫ dvije izvedbe: 15:00 i 18:00, vizualni esej i performans @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
 mjesta za obje izvedbe su popunjena!
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku

VIŠE

  
Marina Petković Liker (HR): “Ni prijatelj, ni brat”

20:00, predstava @ privatni stan na Campettu
mjesta za izvedbu su popunjena

▪ ulaz slobodan
▪ izvedba je na hrvatskom jeziku

VIŠE


  

 
Četvrtak, 22. 10. 2020.

 

Miran Kurspahić i Rona Žulj (HR): “Victims4Life – Žrtve za život”

20:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na hrvatskom jeziku

VIŠE


  

 
Petak, 23. 10. 2020.

 

Mala Kline (SI): “Eden”

19:00, predstava @ Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku

VIŠE


  

 
Subota, 24. 10. 2020.

 

Matija Ferlin (HR): “Sad Sam Almost 6”

19:30, solo predstava @ Hrvatski kulturni dom na Sušaku (Strossmayerova 1)
mjesta za izvedbu su popunjena
▪ cijena ulaznice: 30 kuna
▪ izvedba je na engleskom jeziku

VIŠE


  

 
Nedjelja, 25. 10. 2020.

 

Pavlica Bajsić Brazzoduro (HR): “Carevo novo uho”

▫ tri sesije: 15:00 / 16:00 / 17:00, zvučna šetnja @ Ulica Milutina Barača
sudjelovanje besplatno
▪ na hrvatskom jeziku

VIŠE


 

 

O IZVEDBAMA I AUTORI/CA/MA

 


POVRATAK NA RASPORED ↑

Priroda i društvo

Nina Kurtela (HR)

subota, 17. 10. 2020.
    skriveni performans
 
nepoznata lokacija u Rijeci, u nepoznato doba dana

 
sudjelovanje je besplatno

Nina Kurtela "Priroda i društvo" Zoom Festival 2020Foto: Damir Žižić 

Gdje nestaje grad? Gdje počinje prostor u kojem vlada netaknuta priroda? Koji su utjecaji različitih okruženja na zadani subjekt, kakvi su njihovi odnosi moći, te gdje vrijede koji sustavi vrijednosti? Koliko je, uz danas aktualne procese komodifikacije prirode i prirodnih resursa, uopće moguće prirodu promatrati kao divljinu i netaknutu sferu u kojoj (ekonomske) kategorije koje je uspostavilo društvo ne vrijede? 

…Performans ‘Priroda i društvo’ sastoji se od hodanja koje kreće iz centra urbanog tkiva –  glavnog gradskog trga, te prolazi rutom prema rubu grada, sve do šume, pri čemu umjetnica, mapirajući krajolik, ostavlja trag i bilježi prostor kroz koji se kreće. Referirajući se na priču o Ivici i Marici, koju su u doba romantizma kanonizirala braća Grimm, umjesto kamenčića i mrvica kruha po putu ostavlja kovanice čime istražuje mogućnosti oslobađanja od vrijednosti novca s obzirom na promjenu okoliša kroz koji hoda. Na području grada, posebice gradskog centra koji na simboličkoj razini predstavlja ekonomsku i političku moć, novčići imaju svoju razmjensku vrijednost, dostupni su bilo kome i otvaraju prostor interakcije. Na periferiji, gdje urbani prostor postepeno nestaje, vrijednost novca dovodi se u pitanje, da bi na kraju, u šumskom krajoliku, mogla biti potpuno poništena, barem na simboličkoj razini, iako ne nužno i na stvarnoj… (N.K.)

Performans Priroda i društvo prvi put je izveden 2014.g. u Zagrebu u produkciji BLOK-a za Urbani festival. 

Nina Kutela  (1981.) radi na području istraživanja i produkcije koje uključuje više medija u okviru vizualnih i izvedbenih umjetnosti. Njena praksa ne isključuje ijedan medij, a njen konceptualni i multidisciplinarni pristup otvara prostor svim vrstama produkcije. Zanima je revaloriziranje raznih društvenih, gospodarskih i političkih odnosa moći, radne snage i rada. Propitkujući poimanje prostora, mjesta, teritorija, identiteta, pripadanja i doma, svoju umjetničku praksu čija je okosnica vrijeme ostvaruje kroz razne koreografije i mjesta.

http://www.ninakurtela.com




POVRATAK NA RASPORED ↑

Moje veliko djelo (ambiciozan projekt) 

David Espinosa (ES)

ČETIRI IZVEDBE:
 
subota, 17. 10. 2020.
    u 18:00 h
    u 21:00 h
 
nedjelja, 18. 10. 2020.
    u 18:00 h
    u 21:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena

Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)

– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku

Foto: Alex Brenner

Uz neograničen budžet, najveće kazalište na svijetu, tristo glumaca na pozornici, vojni orkestar, rock bend, životinje, automobile i helikopter, Moje veliko djelo visokobudžetna je produkcija u kojoj se nije razmišljalo o trošku i gdje su se ostvarivale sve ideje koje su Davidu pale na pamet, bez obzira na cijenu, uz neograničena sredstva i umjetnički tim na raspolaganju. Razmišljajući kao da  postavlja  predstavu u stvarnoj veličini, a zapravo je postavljajući u omjeru 1:87, David  uspijeva stvoriti minijaturni teatar epskih razmjera. Testirajući granice kazališta te produbljujući interes prošlih projekata prema ideji izvođenja, Moje veliko djelo projekt je koji preispituje produkciju visokobudžetnih umjetničkih ostvarenja, kolosalnih predstava izgrađenih na obmanama i smicalicama upitne umjetničke vrijednosti.

David Espinosa (1976.) završio je preddiplomski studij glume na ESAD-u u Valenciji. Od 1994. g. pohađa studije suvremenog plesa, improvizacije, CI i capoeire u Valenciji, Bruxellesu i Barceloni. Kao izvođač, surađivao je s umjetnicima Alex Rigola, Sergi Faustino, Sonia Gómez, Paul Weibel, Carles Alberola i drugima. 2006. g. zajedno s Africom Navarro osniva El Local Espacio de Creacion. Njihovi radovi su predstavljeni na Wiener Festwochenu,  World Theatre-Varna Summer Bulgaria, Mime Festival-Tate Modern London, Culture Station Seoul 284, Helsinki Festival, Oslo International Teaterfestival, CINARS Montreal, Biennal de Venezia i mnogim drugima.

https://davidespinosa.org

 

Ideja i režija: David Espinosa

Izvedba: David Espinosa /Cia. Hekinah Degul

Suradnja: Africa Navarro

Zvuk i glazba: Santos Martinez / David Espinosa

Scenografija: David Espinosa / Air Models and Architecture Projects

Produkcija: El Local E.C. / C.A.E.T., u suradnji s Odjelom kulture Generaliteta Katalonije i I.N.A.E.M – Ministarstvo kulture

Distribucija: M.O.M. – El Vivero (subvencija projekta: program Artist in Residence, Bilbaoeszena) 

Događanje u Rijeci ostvareno uz pomoć stipendije za mobilnost pod nazivom Programme for the Internationalisation of Spanish Culture (PICE) koju daje državna organizacija Acción Cultural Espanola (AC/E).




POVRATAK NA RASPORED ↑

Šetanje napuštenosti

Siniša Labrović (HR)

nedjelja, 18. 10. 2020.
    10:00 – 13:00 – performans
 
Korzo i lukobran

 
sudjelovanje je besplatno

Foto: Azil Dumovec 

Temeljni odnos koji čini društvo, posebno ako pretendira biti “dobro”, jest solidarnost, uzajamnost. U njegovoj srži izrečeno je djelatno obećanje da ćemo ostati jedni uz druge i kada onaj drugi postane teret. Izdaja takvog obećanja ili dogovora ostavlja nas devastiranima. Osjećamo se napuštenima. Biti napušten posebno je bolno za domaće životinje jer su ovisne o čovjeku. Apsolutna napuštenost jest napuštenost psa, i zbog njegove vjernosti, i zbog nemogućnosti da opet stane na vlastite noge.

Bliski napuštenim psima napušteni su radnici koji su izgubili posao uslijed tehnoloških i ekonomsko-političko-mafioznih tranzicija, ostavljeni da se snalaze sami. Ako su mlađi, još se nekako i mogu snaći, početi iznova. Oni stariji najčešće su odbačeni kao neželjeni teret i beskorisni višak. Stari pas teško uči nove trikove.

Siniša Labrović (1965.) je hrvatski umjetnik koji se izražava kroz pristup performansa, body arta, videa i fotografije, a kroz takve medije pokušava uspostaviti kontakt s društvenom zajednicom ili kritiku na nju. Diplomirao je hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1997. godine te povremeno radi kao profesor. Status umjetnika, kojeg nije stekao akademskim obrazovanjem, istaknuo je brojnim samostalnim i skupnim izložbama, te nagradama, među kojima treba istaknuti treću nagradu za scenarij Srce na natječaju Imaginarne akademije Grožnjan i Centra za dramsku umjetnost Zagreb 2000. godine. Iste godine izvedena je prva izložba u Dubrovniku. Radove u stalnom postavu čuvaju Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu i Galerija umjetnina u Splitu. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu te je izvodio akcije, performanse, grafite i urbane intervencije.



POVRATAK NA RASPORED ↑

Hoerspiel: mala igra za slušanje (i gledanje)

Pavlica Bajsić Brazzoduro (HR)

ponedjeljak, 19. 10. 2020.
    20:00 – predstava – mjesta za ovu izvedbu su popunjena 
 
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)

– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku

Foto: Marin Franov

Hoerspiel: mala igra za slušanje (i gledanje) Pavlice Bajsić Brazzoduro je predstava radiofonijskog teatra u spomen na Zvonimira Bajsića i Antu Perkovića, koja govori o samim počecima radija, o vremenu kada su tada vrlo popularne radio-drame išle uživo iz studija, s glumcima, glazbenicima i maherima za rekonstrukciju potrebnih šumova i atmosfera. Zadivljena a ponekad i sumnjičava publika se tih večeri okupljala oko radio-aparata, tog bežičnog misterija, kao nekada oko ognjišta, uhom naslućujući a u glavi stvarajući jedan sasvim novi svijet. Osim kao jedinstvena kazališna priča o radiju samom, “malim ljudima unutar radijske kutije”, Hoerspiel na jedan neobičan način evocira i duh Zagreba u vrijeme između dva svjetska rata, ali i kasnije.

I dok je 1973. godine, u dokumentarnoj radio-drami Ad Libitum, Zvonimira Bajsića i suradnika, jedna baka izrazila želju da ljudi koje ona čuje na radiju izađu od tamo i dođu podijeliti ručak s njom, u Hoerspielu radio poziva vas da uđete u njega. Bez ručka, ali uz čašicu domaće rakije.

Pavlica Bajsić Brazzoduro (1973.) je autorica, dramaturginja i redateljica na radiju, u kazalištu i na filmu od 1995. Magistrirala je dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, nakon toga u Parizu magistrirala estetiku na Paris 8 Saint-Denis na temu zvuka i dokumentarnog. 2013.g., okuplja skupinu suradnika i započinje projekt “radiofonijskog teatra” u kojem istražuje mogućnosti spajanja radija i kazališta. Prva i najpoznatija predstava koja se bavila medijem radija bila je HOERSPIEL: mala igra za slušanje (i gledanje) koja od tada redovno gostuje po Hrvatskoj i inozemstvu. 2016. se u Berlinu uspješno izveo ETER NAD BERLINOM/AETHER UEBER BERLIN, njemačka verzija ove predstave koja je okupila berlinske i zagrebačke autore i izvođače te istraživala berlinske radijske arhive. Zadnja kazališna produkcija joj je ORFEJ SLUŠA RADIO (2017., Dubrovnik), poetska fantazija inspirirana Jean Cocteauovim filmom Orpheus. Dobitnica je Nagrade Marulićevih dana (Split), Grand Prix de Suisse, Ake Blomstrom Memorial Prize (Amsterdam), Prix Europa Guest of Honour (Berlin), a njezin je rad uključen u Antologiju „30 godina svjetskog radijskog dokumentarca” European Broadcasting Uniona.

 

Dramaturgija i režija: Pavlica Bajsić Brazzoduro

Izvode: Jelena Miholjević, Sven Medvešek, Ivana Starčević Rushaidat, Matija Antolić, Ljubica Letinić, Dino Brazzoduro, Nina Bajsić/Jasmina Bojić, Ivan Zelić/Ivor Plužarić/Dalibor Piskrec i Pavlica Bajsić Brazzoduro uz snimke glasova Ante Perkovića i Zvonimira Bajsića

Glazba: Dino Brazzoduro

Oblikovanje svjetla: Marino Frankola i Sara Bundalo

Grafički dizajn: Joško Gamberožić i Klasja Habjan

Producentica: Katarina Grgić




POVRATAK NA RASPORED ↑

Čaj za petero: Opijumske lađe

Neja Tomšič (SI)

15 komada keramike, vizualni esej i performans
 
ČETIRI IZVEDBE:
 
utorak, 20. 10. 2020.
    u 18:00 h – još samo jedna ulaznica!
    u 21:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena 
 
srijeda, 21. 10. 2020.
    u 15:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena
    u 18:00 h – mjesta za ovu izvedbu su popunjena 

Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)

– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku

Foto: Jaka Babnik

Baveći se kolonijalnom trgovinom drogom kao sredstvom kolonizacije, ova serija čajne keramike nastoji intervenirati u saznanja o trgovini drogom kao načinu akumulacije kapitala koji je imao snažan utjecaj na oblikovanje političkih odnosa. Tih 15 komada keramike Čaja za petero predstavlja niz povijesnih ličnosti, tvrtki i zbivanja od sredine 18. do konca 19. st. Radi se o dodatku postojećim tumačenjima povijesti koja drukčije iščitavaju kolonijalnu arhivsku građu, uključujući ulogu trgovine drogom i njeno prisustvo danas.

Projekt se ostvaruje kroz pet setova ručno bojane čajne keramike po uzoru na tradicionalne kineske gongfu setove. No, djelo Čaj za petero preuzima oblik happeninga, rituala ceremonije čaja. Kroz njega, umjetnica Neja Tomšič pripovijeda istinite priče o zaboravljenim epizodama sage o kineskom snu koja je iznjedrila sukob, kolonizaciju i razvoj kapitalizma. Kako se razvija priča o opijumskim brodovima, čajni ritual razotkriva poimanje dalekosežnih posljedica trgovine čajem i opijumom na političku sliku današnjeg svijeta.

Neja Tomšič (1982.) je vizualna umjetnica, pjesnikinja i spisateljica čiji interdisciplinarni pristup spaja risanje, fotografiju, poeziju i performans. Otkrivanjem često sakrivenih i previđenih povijesnih priča, njena je strast propitkivati dominantna tumačenja povijesti, istraživati specifičnosti i stvarati situacije u u okviru kojih se na nov način može sagledati sadašnjost. Povijesti priilazi kao karti s ishodišnim točkama i poveznicama. Izvedbeni elementi njenih projekata istražuju moguće povijesne projekcije u subjektivnom poimanju sadašnjosti svakog pojedinog posjetitelja. Članica je Nonument grupe, umjetničkog kolektiva koji mapira, arhivira i intervenira u zaboravljene, napuštene ili uništene spomenike, javne prostore i zgrade 20. stoljeća koji su promijenili svoje značenje.  

Neja radi i kao kustosica i producentica te je suosnivačica MoTA-e (Muzej tranzitorne umjetnosti), istraživačke i producentske platforme iz Ljubljane posvećene tranzitornoj umjetnosti. Živi i radi u Ljubljani u Sloveniji.

https://ne-ja.com

 

Koncept i slikanje: Neja Tomšič

Keramika: Anja Slapničar

Soundscape: Gašper Torkar

Čaj: Zisha, Wandering Art Tea Academy

Produkcija: MoTA – Museum of Transitory Art

Produkcija od 2018.: Glej Theatre




POVRATAK NA RASPORED ↑

Ni prijatelj, ni brat

Marina Petković Liker (HR)

srijeda, 21. 10. 2020.
    20:00 – predstava – mjesta za ovu izvedbu su popunjena 
 
privatni stan na Campettu
 
ulaz besplatan / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku

Nalazimo se u jednom stanu.
Našem, nečijem, ničijem.
Pogled kroz prozor otkriva zelenilo koje nikako ne odustaje od ljeta. A možda ga i ne vidimo, jer je mrak.
Povremeno zatreperi svjetlo lampica, opet pripadajućih drugom dobu.
U jednom stanu dvije žene razgovaraju. I ne razgovaraju.
Supostoje.
Nataloženi tragovi nekih prošlosti umjesto prašine lebde nad praznim policama.
Tuđi? Njihovi? Naši, zajednički?
Svaku je prošlost moguće utrpati u plastičnu vrećicu. Ili džepove kaputa.
Pa ipak, ponekad u stanu za njih nema dovoljno mjesta.

Predstava se nastavlja na dosadašnja izvedbena istraživanja Marine Petković Liker, ali na drukčiji način ispituje izvedbenost bivanja, sudoživljavanja, suosjećanja i suigre. Priča se fragmentarno gradi u nekoliko slojeva rastvarajući intimne i društvene odnose jedne manje obiteljsko-susjedske zajednice od koje nije ostalo ni prijatelja ni brata.

Suigra različitih elemenata izvedbe – glumačke igre, odnosa s publikom, prostora, vremena, zvukova, videoprojekcija – gradi atmosferu koja postaje sudionikom predstave i razotkriva se kao razlučiva esencija intimne, društvene i političke stvarnosti koju gradimo i kojom smo ograđeni.

Marina Petković Liker bavi se umjetničkim i znanstvenim istraživanjem na području uzajamne povezanosti glasa i tijela, ženske geste i ženskog principa djelovanja u umjetnosti i životu, sinestezijskog kazališta, kazališne suigre i suodnosa različitih izvedbenih umjetnika. Zajedno s plesnom autoricom Sonjom Pregrad osniva umjetničku organizaciju Četveroruka koja se bavi otvaranjem novih polja kazališne komunikacije te svojim djelovanjem nastoji uspostaviti polje komunikacije u kojem sudjeluju autori/ce različitih disciplina i/ili izvođači/ce i publika te otvoriti mogućnosti da se kazališna izvedba promatra kao događaj u svim segmentima umjetničkog, istraživačkog i izvedbenog procesa te da potakne suosjećanje, sudjelovanje i sukreaciju.

http://cetveroruka.hr/o-nama/marina-petkovic-liker/

 

Autorica i redateljica: Marina Petković Liker

Dramaturginja: Maja Sviben

Snimateljica: Eva Kraljević

Montažer zvuka: Luka Gamulin

Voditelj tehnike: Tomislav Božić

Glumice: Lada Bonacci i Aleksandra Naumov




POVRATAK NA RASPORED ↑

Victims4Life – Žrtve za život

Miran Kurspahić i Rona Žulj (HR)

četvrtak, 22. 10. 2020.
    20:00 – predstava
 
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)

– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku

Foto: Silvija Dogan

Deset godina nakon prvih, gotovo kultnih Žrtava zemljopisa, originalni postav vraća se na pozornicu u novom nastavku: Victims4Life – Žrtve za život. Iskusniji su i stariji. Jedni su okusili europski svijet suvremenog teatra i progresivan riječki Frljićev režim, dok su se drugi odali oglašavanju, sapunicama i ukazivanju na eventima. Samo jedna stvar ostala je ista: Žrtve su i dalje gladne pripadanja. Samo, ovog puta, ne dalekoj Europi i njezinom dekadentnom ukusu. Ovog puta, moraju se svidjeti domovini i spremni su na sve da to i dokažu. Obraćajući se publici kao fiktivnim ravnateljima/-icama kazališta, Miran, Sven i Dean provode publiku kroz proces postavljanja podobnog komada. Preispitujući novu kulturnu paradigmu i duh vremena, strmoglavljuju se niz tobogan vlastitih predrasuda. Autoironično, Victims4Life – Žrtve za život zabavit će gledatelja, ali ga i natjerati da se zapita o vlastitoj poziciji u društvu i vlastitim mehanizmima povlačenja.

Miran Kurspahić (1979.) je kazališni redatelj poznat po komadima koji se bave propitivanjem suvremenih društvenih mehanizama i kritikom građanske pasivnosti. Koristeći se sredstvima autoironije, humora i eklektičnim dijapazonom izvedbenih stilova, Kurspahić već petnaestak godina pred publiku postavlja ogledalo zajedničke realnosti i ljudske prirode, bez imalo zazora od osjetljivih tema.

Rona Žulj (1985.) je dramaturginja i suradnica na većini Kurspahićevih predstava, s ulogom uokvirivanja tog niza osjetljivih tema u precizne scenske strelice koje pogađaju biti bez puno štete na okolnom tkivu dramskog tijela. 2018. Rona Žulj i Miran Kurspahić pokreću umjetničku organizaciju Rebel pod čijim krovom djeluju.

 

Tekst: Miran Kurspahić i Rona Žulj

Režija: Miran Kurspahić

Dramaturgija: Rona Žulj

Autor video materijala: Vanja Vascarac

Izvođači: Sven Jakir, Dean Krivačić i Miran Kurspahić

Produkcija: Kazališna družina Rebel

Koprodukcija: Festival Ganz nove Perforacije (Domino)




POVRATAK NA RASPORED ↑

Eden

Mala Kline (SI)

petak, 23. 10. 2020.
    19:00 – predstava
 
Filodrammatica (velika dvorana, Korzo 28/1)

– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku

Foto: Mala Kline

EDEN suprotstavlja dva svijeta koja su istovremeno prisutna u susretu izvođača i publike. Ovdje i sada kazališnog susreta suprotstavlja se carstvu slika koje lebde u prostorima unutar, izvan i između tijela. Radeći s ovim slikama kroz lik klauna, EDEN sudara suprotnosti te razigrano i sa smislom za humor uprizoruje paradokse. EDEN nije blaženo stanje odmora. EDEN je mjesto ozdravljenja sa žiletom.

Mala Kline je 2012. godine s predstavom EDEN na festivalu Gibanica osvojila je nagradu Gibanica za najbolju predstavu po izboru publike te nagradu Ksenija Hribar za najbolju koreografkinju.

Mala Kline (1977.) je koreografkinja, izvođačica i spisateljica. Sav njen umjetnički i teorijski rad izvire iz prakse sanjanja. Sanjanje je iskustvena metoda kojom tijelo razvija tok svog pokreta putem osjetilnih podataka kontinuirano ih transformirajući u slike. U svom koreografskom radu kao i u svom pisanju, služi se Saphire® metodom, radeći s imaginacijom i snovima, kao pokretačima individualnog i kolektivnog sanjanja za stvaranje singularnih svjetova kroz jezik sanjanja. Mala Kline je certificirana Saphire® praktičarka koja ove tehnike podučava internacionalno u raznim edukativnim, istraživačkim i produkcijskim kontekstima. Završila je diplomski studij kazališta (DasArts, Amsterdam) te doktorski studij filozofije (UL, Ljubljana). Od 2017. do 2019. bavila se post-doktorskim istraživanjem alternativnih promišljanja i korištenja vremena na Faculty of Arts and Philosophy (Universiteit Gent). Autorica je dviju knjiga, Capfico i Theaters of Potentiality: Between Ethics and Politics. Osnivačica je i direktorica ELIAS – School of Prophecy.

www.malakline.com

 

Koncept, kreacija i izvedba: Mala Kline

Prostor i svjetlo: Petra Veber

Glazba: Alen i Nenad Sinkauz

Aranžman pjesama: Luka Ropret

Zvuk: Sašo Kalan i Luka Ropret

Pomoć (podrška) i treniranje: Lucija Barišić i Adriana Josipović

Savjetnica: Andrea Božić

Tehnički direktor: Luka Curk

Izvršni producent: Žiga Predan

Fotografije: Thomas Lenden

Dizajn: atelje.Balant

Produkcija: DasArts Amsterdam, Pekinpah – Kink kong i E.P.I. center

Koprodukcija: Kino Šiška, Studentski centar u Zagrebu – Kultura promjene – Teatar &TD, EN-KNAP /Španski borci

Partneri: Narodni dom Maribor, SON:DA

Podrška: Ministarstvo kulture RS, Ministarstvo obrazovanja, znanosti, kulture i sporta RS, Grad Ljubljana

Predstava je dio međunarodne produkcijske mreže Modul dance.




POVRATAK NA RASPORED ↑

Sad Sam Almost 6

Matija Ferlin (HR)

subota, 24. 10. 2020.
    19:30 – predstava – mjesta za ovu izvedbu su popunjena 
 
Hrvatski kulturni dom na Sušaku (Strossmayerova 1)

– cijena ulaznice: 30,00 kn / rezervacije na info@drugo-more.hr
– izvedba je na engleskom jeziku

Foto: Nada Žgan

U svojoj solo predstavi Sad Sam Almost 6, Matija Ferlin želi istražiti um djeteta koji nije kondicioniran ni sa čime, čak niti vlastitom egzistencijom. Tijekom odrastanja svijest o postojanju stvara brojne ‘terorizirajuće’ činjenice koje su rezultat društvenih uvjeta i stega. Svi izmišljeni karakteri iz djetinjstva postaju neprijatelji. Činjenica da moramo odrasti rezultira nesavršenostima koje čine naše živote i načine postojanja specifičnima i individualnima.

Matija Ferlin (1982.) je kazališni redatelj, koreograf grupnih plesnih radova i izvođač svojih solo predstava. Diplomirao je na School for New Dance Development u Amsterdamu. Neko vrijeme živio je i radio u Berlinu, a povratkom u Pulu svoje autorsko djelovanje posvetio je istraživanju i reartikulaciji različitih koncepata izvedbene umjetnosti, surađujući i s glumcima i s plesačima. Predstavljao je i izvodio diljem Europe i Amerike na raznim festivalima kao što su Impulstanz festival u Beču, Spider Festival u Lyonu, festivali Young Lions i Gibanica u Ljubljani, Ex-Yu festival u New Yorku, Rhubarb Festival u Torontu, Contemporary Dance Festival u Bogoti, Kunstenfestivaldesartes festival u Brussellsu, FTA u Montrealu, festival Actoral u Marseilleu, festival Bitef u Beogradu, festival Mess u Sarajevu, festival Infant u Novom Sadu i drugi.

 

Koncept i izvedba: Matija Ferlin

Dramaturgija: Katja Praznik 

Scenografija: Artikl, Silvio Živković 

Kostimi: Artikl 

Oblikovanje svjetla: Urška Vohar, Saša Fistrić

Suradnici: Alexandar Nussbaumer, Mauricio Ferlin, Maja Celija, Maja Delak

Projektna koordinatorica: Sabina Potočki 

Produkcija: Emanat Institute, Ferlin d.o.o. 

Koprodukcija: Chez Buswick, New York, Bunker – Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana

Financijska podrška: Istarska županija, Ministarstvo kulture Republike Slovenije

Podrška: Tanzquartier Wien & KulturKontakt Austria (program artist-in-residence) 




POVRATAK NA RASPORED ↑

Carevo novo uho

Pavica Bajsić Brazzoduro (HR)

nedjelja, 25. 10. 2020.
    TRI SESIJE: 15:00 / 16:00 / 17:00 – autorski projekt zvučne šetnje
 
Ulica Milutina Barača

sudjelovanje je besplatno / rezervacije i dodatne upute na info@drugo-more.hr
– izvedba je na hrvatskom jeziku

Zvučna šetnja Rijekom smišljena kao potraga za izvjesnim Josipom Carom, članom posade broda Carpathia, jednim od deset brodova redovne linije Rijeka – New York koji je prevozio europske migrante u vrli Novi svijet. Ta riječka flota s početka prošlog stoljeća, bila je iz daljine prepoznatljiva po crvenim dimnjacima s crnom vrpcom pri vrhu, te bijelom razdjelnom linijom između crnog i crvenog dijela trupa. Baš je Carev brod, Carpathia, na povratku iz New Yorka, u kobnoj noći 15. travnja 1912. g. zaprimio SOS signale s najpoznatijeg potonulog broda u svjetskog povijesti.

Kazalište na soundwalk način, šetnja na radiofonijski način, radio kao potraga za blagom, sve su to mogući opisi ovog autorskog projekta koji će riječki urbani krajolik pretvoriti u scenografiju za potrebe fantazije svojih šetača. Vođeni glasom u slušalicama, šetači će u susretu s prostorom i samima sobom, izmaštati oku nevidljivo ruho ove povijesne pomorske drame u kojoj su riječki pomorci odigrali spasilačku ulogu.

Otpuhujući tako prašinu s pojasa za spašavanje s Titanica kojeg je Josip Car prije više od stoljeća donio u Rijeku a koji se čuva u Pomorskom i povijesnom muzeju, tražimo njegova nova značenja u svjetlu današnje migrantske stvarnosti.

(Foto: Petar Milić)

*Za praćenje izvedbe potreban je mobitel. Molimo ponijeti vlastite slušalice.

 

Pavlica Bajsić Brazzoduro (1973.) je autorica, dramaturginja i redateljica na radiju, u kazalištu i na filmu od 1995. Magistrirala je dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, nakon toga u Parizu magistrirala estetiku na Paris 8 Saint-Denis na temu zvuka i dokumentarnog. 2013.g., okuplja skupinu suradnika i započinje projekt “radiofonijskog teatra” u kojem istražuje mogućnosti spajanja radija i kazališta. Prva i najpoznatija predstava koja se bavila medijem radija bila je HOERSPIEL: mala igra za slušanje (i gledanje) koja od tada redovno gostuje po Hrvatskoj i inozemstvu. 2016. se u Berlinu uspješno izveo ETER NAD BERLINOM/AETHER UEBER BERLIN, njemačka verzija ove predstave koja je okupila berlinske i zagrebačke autore i izvođače te istraživala berlinske radijske arhive. Zadnja kazališna produkcija joj je ORFEJ SLUŠA RADIO (2017., Dubrovnik), poetska fantazija inspirirana Jean Cocteauovim filmom Orpheus. Dobitnica je Nagrade Marulićevih dana (Split), Grand Prix de Suisse, Ake Blomstrom Memorial Prize (Amsterdam), Prix Europa Guest of Honour (Berlin), a njezin je rad uključen u Antologiju „30 godina svjetskog radijskog dokumentarca” European Broadcasting Uniona.

 

Koncept: Jakob Hüfner i Pavlica Bajsić Brazzoduro

Tekstovi i glas na snimkama: Pavlica Bajsić Brazzoduro

Izvode uživo: kantautorica Nina Bajsić, violinistica Jasmina Bojić i studenti Glume i medija APURI

Oblikovanje zvuka: Dino Brazzoduro

 


Program festivala održat će se u skladu s preporučenim mjerama za sprječavanje zaraze koronavirusom. Broj posjetitelja na izvedbe u zatvorenim prostorima je ograničen, a sjedeća mjesta bit će dovoljno međusobno udaljena. Posjetitelji su pozvani da održavaju odgovarajuću međusobnu udaljenost, dezinficiraju ruke i obavezno nose zaštitnu masku za lice.

 

 

ZOOM FESTIVAL 2020

Koncept festivala: Davor Mišković

Selektorica programa: Silvija Stipanov

Produkcija: Vanda Velagić i Petra Corva

Asistenti/ce produkcije: Dubravko Matanić, Daria Morosin, Ivana Katić

Tehničko vodstvo: Cyclorama d.o.o.

Grafičko oblikovanje: Ana Tomić & Marino Krstačić-Furić

Fotografkinja: Tanja Kanazir

 

Informacije i rezervacije: info@drugo-more.hr

 

 

Zoom festival 2020

Annual Archive

Annual Archive

Annual Archive

PRETRAŽI ARHIV